Як убезпечитися та ефективно реагувати на комунікаційні кризи в громадському секторі?
Жила собі одна громадська організація, яка робила багато добрих справ для розвитку своєї громади. Але, знайшлися ті, хто з певних причин почали поширювати у соцмережах неправдиву негативну інформацію ...
Додано:
Дмитро Безвербний
Жила собі одна громадська організація, яка робила багато добрих справ для розвитку своєї громади. Але, знайшлися ті, хто з певних причин почали поширювати у соцмережах неправдиву негативну інформацію про команду цієї організації, в яку повірило багато людей. Як наслідок, зменшення довіри, шквал негативу, труднощі в роботі… Іншими словами, для цієї ГО настала комунікаційна криза.
І хоча цю ситуацію ми придумали, як приклад, але подібні історії трапляються не поодиноко. Що робити в таких випадках, щоб все налагодилося? Як запобігти схожим негативним практикам? Про це йшлося під час вебінару «Антикризова комунікація» для громадських активістів, що організував Волинський Інститут Права (ВІП).
Звісно причиною криз можуть бути не лише навмисні дії опонентів, а й помилки в роботі громадських організацій. Водночас, алгоритми дій в таких випадках схожі.
«Ваша поточна діяльність і, особливо, її висвітлення створюють репутаційну подушку організації. Чим вона потужніша, тим легше справитися з наслідками кризи. Варто розуміти, якщо системно не розповідати про свою роботу, то це не лише мінус для вашого іміджу та впливу, а й ґрунт для виникнення комунікаційних криз», – зазначає тренерка вебінару, експертка в сфері стратегічних комунікацій Марина Говорухіна.
Також вона додає, що для убезпечення від криз, громадські організації мають добре розуміти свої слабкі сторони і працювати над їх зміцненням. Важливою є і наявність антикризової команди. Створити її, розподілити обов’язки, визначити канали комунікації між членами такої команди варто ще до настання моменту Х. Адже тоді буде можливість швидше та дієвіше реагувати на наслідки кризи.
«Якщо склалося так, що настала криза, то перше золоте правило – не панікувати. Виваженість і відносна не квапливість у таких справах дуже важлива. Далі потрібно ретельно проаналізувати ситуацію, зрозуміти чому так сталося, чим це загрожує і прописати детальний план виходу із кризи. Коли вас неправдиво звинувачують, то не варто виправдовуватися і таким чином популяризувати меседжі ваших опонентів. Набагато дієвіше більше розповідати про свою роботу і тим самим стверджувати свій позитивний імідж», – розповідає Марина Говорухіна.
Крім теоретичного матеріалу, тренерка наводила чимало прикладів реальних комунікаційних криз і успішні та невдалі практики виходу з них.
«Вичерпно по темі, цікаво, з розбором практичних кейсів. У Марини Говорухіної тільки так! Висновки зроблено, тези записано. Дякую, Волинський Інститут Права, за організацію цього заходу», – ділиться своїми враженнями одна з учасниць вебінару Анастасія Азанова.
До слова, це вже третє навчання, яке ВІП з червня цього року організував для волинських громадських активістів. Все це для того, щоб підсилити їх професійні навички та допомогти ефективніше реагувати на різноманітні виклики.
Довідково: Захід відбувся в рамках проєкту «Соціальна інтеграція ВПО через розвиток громад у партнерських громадах Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» у Волинській області», що став можливий завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цієї публікації не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.