Креативність в управлінні соціальним бізнесом у VUCA-світі
Ми сподіваємося на розвиток соціального бізнесу та фінансовий успіх без урахування впливу реальної складності VUCA світу, що призводить до фатальних наслідків. Інертність розвитку сьогодні неможлива, ...
Додано:
Український центр майбутнього
Ми сподіваємося на розвиток соціального бізнесу та фінансовий успіх без урахування впливу реальної складності VUCA світу, що призводить до фатальних наслідків.
Інертність розвитку сьогодні неможлива, тільки спрямування на інноваційний розвиток, безперервні пошуки нового дадуть змогу соціальним підприємствам утримувати позиції лідерства та конкурентоспроможності.
Непередбачуваність і невизначеність стає джерелом самовдосконалення саме завдяки креативному підходу до розв’язання задач. Це приносить користь як людям, так і компаніям та країнам.
Тобто потрібно просто мати варіант А та варіант Б, а в кожен момент часу коригувати поточну стратегію соціального бізнесу й навчитися враховувати поліваріантність розвитку подій.
VUCA – це акронім англійських слів «volatility» (мінливість), «uncertainty» (невизначеність), «complexity» (складність) і «ambiguity» (неоднозначність). Світ VUCA – це світ, в якому завдання прогнозування важко реалізувати, світ невизначеності та хаосу.
Деяким речам шок іде на користь; вони розквітають і розвиваються, зіткнувшись із коливаннями, випадковістю, безладом, стресом, ризиками, невизначеністю. Назвімо цю властивість «антикрихкістю», пропонує економіст Насім Талеб.
Антикрихкість — не те саме, що гнучкість чи міцність. Гнучке витримує удар і лишається таким самим; антикрихкому ж удар іде на користь, воно стає кращим.
Креативне управління відрізняється від звичайного відсутністю страху перед стереотипами і швидкими змінами у середовищі. Воно сміливо рушить сталі традиції і впроваджує інноваційні рішення, які так необхідні для вирішення соціальних питань та стійкості соціального бізнесу.
Ефективне управління в наш час ґрунтується на комбінації різних інструментів ведення бізнесу та методів креативності. Зараз ми не уявляємо управління без одночасного застосування мозкового штурму, SWOT-аналізу, аналізу інформаційних потоків…
Ми не боремся із змінами, а передбачаємо їх, ухвалюючи нестандартні рішення і виводячи тим самим соціальний бізнес на передові позиції.
Вільна економіка допускає варіативність. Америка має один з найвищих показників банкрутств у світі. При цьому американська економіка найбільш динамічна економіка, В Америці є певний безлад (disorder), але цей безлад – на краще. Найвища частка банкрутств в Америці – в секторі технологій, найбільш динамічному секторі. Стабільність не особливо працює.
Наше життя неможливе без хаосу, мінливості та стресу, які постійно тиснуть на нас. В умовах невизначеності ми прагнемо сталості, однак саме вона стає перешкодою на шляху до розвитку.
Завдяки невизначеності і впливу змін люди, речі та цілі системи можуть еволюціонувати й ставати кращими.
Креативне соціальне підприємництво – це шлях у майбутнє, шлях творчості, інновацій та світових змін.
Саме на розвиток креативності в соціальному підприємництві спрямований наш проект CREATIVENTER Creativity skills for young social entrepreneurs (2021-1-PL01-KA220-YOU-000029767 Erasmus+), який зібрав чудове партнерство:
- Fundacja Marki Polskiej im. prof. Witolda Kieżuna, Poland
- Euro Net, Italy
- Embaixada da Juventude, Portugal
- Український Центр Майбутнього/Ukrainian Center of the Future, Ukraine
- SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA OSÓB PRAWNYCH CENTRUM USŁUG ŚRODOWISKOWYCH, Poland
Команда ГО “Український центр майбутнього”