Українські громади отримали нових кваліфікованих тренерів
Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ) вбачає одним із пріоритетів своєї діяльності – розвиток громад через розвиток людини. Тому, в рамках того чи іншого проекту, навчальний процес базується ...
Додано:
ІСКМ
Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ) вбачає одним із пріоритетів своєї діяльності – розвиток громад через розвиток людини. Тому, в рамках того чи іншого проекту, навчальний процес базується на передачі ґрунтовних, всебічно орієнтованих знань соціальної анімації, розвитку соціокультурної сфери та громад у цілому. Проаналізувавши потреби громадських активістів, зокрема, випускників першої (2012-2013 рр.) та другої (2014-2015 рр.) «Школи громадської участі», ІСКМ визначив, що більшість з них потребують розширення професійного кола своєї діяльності, а саме оволодіння майстерністю проведення тренінгів.
З 24 по 28 лютого 2016 року в м. Львів-Брюховичі було проведено «Тренінг для тренерів» в рамках проекту Інституту соціокультурного менеджменту «Школа громадської участі – 3» за фінансової підтримки Фонду ім. Ч. С. Мотта.
«Тренінг для тренерів» – це захід високого рівня підготовки тренерів у громадському секторі. До навчання у тренінгу були залучені учасники освітніх програм Інституту соціокультурного менеджменту.
Тренерами на даному заході виступили кваліфіковані громадські діячі, тренери з багаторічним досвідом, представники громадської організації «Товариство Лева» (м. Львів) – Андрій Круп’як та Ігор Добко. Ними була підготовлена програма тренінгу з відповідним інструментарієм до засвоєння.
П’ятиденний тренінг мав чітко визначену, структуровану схему роботи з учасниками. Кожен учасник був максимально задіяним у процес навчання. Перші два дні передбачали засвоєння теоретичних основ тренерського ремесла. Учасники брали участь у різних вправах тренінгу («Криголами», «Успішні енерджайзери» та ін.), що були спрямовані на знайомство, активізацію, покращення аналітичної та комунікативної компетентності. Ознайомившись із технікою проведення «Криголаму» та «Енерджайзеру», наступні чотири дні, об’єднавшись у групи по три особи, учасники самостійно почали проводити подібні вправи на початку кожної тренінгової сесії.
Програвалися вправи спрямовані на само презентацію, здійснювався розгляд важливості даного етапу у практиці тренера. Учасники засвоювали теоретичний матеріал, який одразу ж могли практично реалізувати за рахунок роботи у групах, участі у дискусіях, дебатах, обговореннях у колі.
Досвідчений тренер має враховувати всі нюанси, що можуть так чи інакше вплинути на результати тренінгу. Тому Андрій та Ігор спрямували увагу учасників на важливість підготовки якісного роздаткового та візуального матеріалу (підготовка плакатів, презентацій), особливостей приміщення для проведення тренінгу (комфортність, практичність, освітленість, облаштування залу та ін.). Але зауважили, що пори всі наявні зручності, ключовою постаттю на тренінгу є саме кваліфікований тренер.
Учасники оволоділи новими методиками проведення тренінгу, зокрема, Андрій Круп’як запропонував роботу в малих групах з опрацюванням різних ситуацій та ін., – акцентуючи увагу, що групова взаємодія дає більш ефективні результати під час навчання.
Ігор Добко познайомив учасників зі способами навчання, допоміг визначити, які ж стилі навчання притаманні самим учасникам тренінгу, а також було здійснено аналіз преваг та ризиків у дотриманні певного стилю навчання.
Тренери зауважили, що засвоєння теоретичних і практичних знань, вмінь та навичок є важливою частиною кваліфікованої тренерської роботи, але не менш важливим є аспект вироблення власного стилю проведення тренінгу, створення власних мануалів, схильність до самоаналізу та роботи над помилками.
Важливим етапом роботи на тренінгу стало проведення тренінгових занять самими учасниками. За поділом на групи, учасники отримали необхідні тренерські мануали та роздаткові матеріали. Дана діяльність передбачала відтворення техніки роботи тренера через засвоєний матеріал, передачі змістовної інформації тематичного мануалу, налагодження командної роботи між учасниками групи. Отже, п’ять груп і п’ять абсолютно неповторних тренінгових сесій від учасників на різні теми. Аналіз проведеного тренінгу відповідною групою здійснювався як всім колективом учасників, так і окремо разом з тренерами.
Ключовою, і водночас, урочистою частиною тренінгу було вручення сертифікатів, що засвідчували участь у «Тренінгу для тренерів». Протягом п’яти днів учасники тренінгу засвоювали важливі знання, уміння, навички, переймали досвід у тренерів, відтворювали та відточували на практиці майстерність проведення тренінгу.
Отже, українські громади поповнилися новими тренерами і вже зовсім незабаром ми зможемо спостерігати від сертифікованих тренерів власні напрацювання, і навіть, бути учасниками їх тренінгів.