U-LEAD започаткувала новий формат комунікацій між НСЗУ та засновниками медзакладів
Учасники «діалогів з НЗСУ» обговорили подальші етапи трансформації системи охорони здоров’я, отримали відповіді на питання щодо функціонування медичних закладів та надання послуг в умовах ...
Додано:
Oksana Stelmakh
Учасники «діалогів з НЗСУ» обговорили подальші етапи трансформації системи охорони здоров’я, отримали відповіді на питання щодо функціонування медичних закладів та надання послуг в умовах війни.
Впродовж квітня на базі регіональних офісів U-LEAD проводилися інформаційні заходи «Діалог з Національною службою здоров’я України», у яких взяли участь засновники та керівники медичних закладів, представники структурних підрозділів сфери охорони здоров’я громад.
Експерти «U-LEAD з Європою» системно допомагають громадам у впровадженні кожного етапу реформи системи охорони здоров’я. Цей процес викликає багато запитань та створює нові виклики для органів місцевого самоврядування та менеджменту закладів охорони здоров’я.
- Розуміючи важливість якісних змін та конструктивного діалогу, програма «U-LEAD з Європою» ініціювала серію заходів для громад за участі представників НСЗУ. Від громад надійшла велика кількість питань щодо посилення управлінської спроможності власників, контрактування закладів охорони здоров’я тощо, – зазначила Аліса Макаріхіна, зовнішня експертка «U-LEAD з Європою».
Спікерами діалогових заходів виступили Наталія Гусак, голова Національної служби здоров’я України, та керівники міжрегіональних департаментів НСЗУ у регіонах.
- Діяльність медичних закладів має бути пацієнто-орієнтованою і кожен мешканець або мешканка громади повинні мати доступ до якісної та безоплатної послуги в рамках програми медичних гарантій, а лікарні отримувати фінансову винагороду за надання цих послуг, – зазначила Наталія Гусак.
Вона підкреслила, що Національна служба здоров’я України несе відповідальність за послуги, які закуповуються для пацієнтів, а також їх належне надання. Крім того, НСЗУ слідкує за тим, щоб кошти, які отримують медичні заклади за договорами, використовувалися на надання допомоги хворим.
- НСЗУ та місцеве самоврядування можуть бути корисними один одному в частині ефективного управління медичними закладами. Адже НСЗУ може ділитися якісними даними щодо роботи закладів на основі яких засновники можуть приймати правильні, ефективні управлінські рішення, – сказала Наталія Гусак.
Також спікерка підкреслила, що важливим завданням для громад є комунікація з людьми, проведення роз’яснювальної роботи щодо їх прав на отримання медпослуг, які закуповує НСЗУ.
Під час «діалогів» спікери відповіли більше ніж на 40 питань. Найбільше уваги було приділено тим, що стосувалися програми медичних гарантій та додаткових пакетів послуг у 2023 році; стоматологічної допомоги та її місця у програмі медичних гарантій; процесів формування спроможної мережі, контрактування та реорганізації медичних закладів; надання медичної допомоги військовослужбовцям та населенню, яке знаходиться на території, де ведуться бойові дій; введення електронних медичних записів; моніторинг виконання умов договорів.
Щодо Програми медичних гарантій у 2023 році
НСЗУ системно збирає інформацію і аналізує запити від представників медзакладів щодо пакетів послуг, які необхідно відкрити додатково. В разі якщо лікарня потребує додаткових послуг, необхідно звернутися до регіональних менеджерів і обґрунтувати цю потребу.
Щодо стоматологічних пакетів
В межах Програми медичних гарантій у 2023 році в Україні можна отримати безоплатно невідкладну стоматологічну допомогу. Для дітей безоплатна і невідкладна, і планова стоматологія. Стоматологічну допомогу за договором з НСЗУ надають 599 медзакладів. З початку року за надані стоматологічні послуги НСЗУ виплатила 168,7 млн грн.
НСЗУ закуповує стоматологічні послуги, тільки якщо стоматологічне відділення є в складі багатопрофільної лікарні.
Щодо медичної допомоги військовослужбовцям та населенню, яке знаходиться на території, де ведуться бойові дій
НСЗУ оплачує послуги медзакладам на окупованих територіях та в зоні бойових дій, щоби українці, які залишилися на цій території, мали мати доступ до медичних послуг, а лікарні мали можливість її надати.
У Програмі медичних гарантій для цього передбачили два пакети медичних послуг. Один з них дає можливість виплатити зарплату працівникам, які фактично працюють у медзакладах, в рамках другого медзаклад отримує фіксовану оплату одразу за кількома напрямками, серед яких амбулаторна та стаціонарна допомога, хірургія, лікування туберкульозу, психіатрична допомога. Такий пакет дає змогу отримувати достатньо фінансування, щоб продовжувати надавати медичну допомогу, в тому числі невідкладну цивільним і військовим, які постраждали через війну.
Щодо введення електронних медичних записів
Кошти, які виділяються на програму медичних гарантій, це гроші від міжнародних партнерів і донорів. НСЗУ системно звітує за їх використання. І електронна звітність – це інструмент, який допомагає аналізувати ефективність витрат. Важливо, щоб персонал кожної лікарні вмів користуватися електронними сервісами і вносити вірну інформацію про надані послуги пацієнту.
За словами експертів U-LEAD «Діалоги з НСЗУ» викликали великий інтерес у представників місцевого самоврядування, тому планується подальше проведення заходів подібного формату.