Як зробити інклюзію в Україні дієвою
Для того, щоб особливі діти були успішними в інклюзії, їх треба не сварити, а розуміти - що з ними відбувається, в якому світі вони живуть, що відчувають, як реагують. Дуже важливо не просто включити ...
Додано:
Тетяна Савіцька
Для того, щоб особливі діти були успішними в інклюзії, їх треба не сварити, а розуміти – що з ними відбувається, в якому світі вони живуть, що відчувають, як реагують. Дуже важливо не просто включити дитини в інклюзію, а робити це правильно.
Саме про це, напередодні Дня поширення інформації про аутизм, говорили в Міністерстві освіти і науки України – фахівці та громадські активісти.
Інна Сергієнко, Консул «Аутизм Європа» і засновник Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» в рамках свого регіонального туру прочитала безліч семінарів в різних містах країни. Ювілейний, 20-й семінар відбувся в рамках конференції в стінах МОН. І головний акцент в ньому був на ролі тьютора в інклюзивній освіті.
Не дивлячись на те, що сам механізм інклюзії дітей з особливими потребами в навчальні заклади прописаний і затверджений, все ще не вистачає деяких сполучних ланок для того, щоб система запрацювала. Асистент вчителя про аутизм майже нічого не знає – не було такої інформації в його програмі.
До того ж для інклюзії особливим дітям не достатньо асистента вчителя – ще потрібен асистент дитини (тютор). Саме ця людина повинна знати, коли і як заспокоїти, а коли розбуркати дитину з аутизмом, коли вивести з класу, а коли завести назад. Таких фахівців на сьогодні немає – ніхто не займається їх навчанням.
«Проблема в тому, що необхідно додаткове фінансування на асистента дитини, без якого повноцінна інклюзія не відбудеться, – каже Інна Сергієнко. – У такій ситуації все, що ми можемо зробити, це проводити семінари. За допомогою таких лекцій викладачі дізнаються про аутизм більше і зможуть використовувати це у своїй роботі. І не будуть говорити, що такі діти не здатні до навчання тільки через те, що вони не знають, як їх навчати».
Аутизм – розлад, що виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується вираженим і всебічним дефіцитом соціальної взаємодії і спілкування. Поширеність розладів аутистичного спектру становить 1 на 88 осіб, причому у хлопчиків подібні стани відзначаються приблизно в 4 рази частіше, ніж у дівчаток. Незважаючи на те, що при ранньому втручанні дитині можна допомогти в отриманні навичок самодопомоги і спілкування, поки невідомі методи, здатні повністю вилікувати від аутизму.
Міжнародна громадська організація «Фонд допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» (www.cwf.com.ua) утворена в 2009 році з метою консолідації батьків, у сім’ях яких ростуть діти з індивідуальними потребами. Фонд надає соціальний захист таким дітям та іншим членам їх сімей, а також сприяє організації заходів, спрямованих на надання допомоги дітям з індивідуальними потребами.
Контакти для ЗМІ:
Тетяна Савіцька (067) 246 40 99 або [email protected]