Організаційне менторство: у чому цінність візитів-стажування?

Цього року під час Менторської програми для підсилення адвокаційних та інших спроможностей організацій громадянського суспільства вперше відбулися освітні візити-стажування команд організацій-менті у ...

Додано:
Anna Orlovska

Менті з команди ГО «Спілка ветеранів та учасників АТО Олександрівського району “Нескорені” та менторка Анна Орловська в центрі світлини

Anna Orlovska

Цього року під час Менторської програми для підсилення адвокаційних та інших спроможностей організацій громадянського суспільства вперше відбулися освітні візити-стажування команд організацій-менті у громадських організаціях-менторах. 

Організаційне менторство наживо виявилося надзвичайно цінним інструментом, адже сприяло не лише активному обміну досвідом всіх учасників, а й допомогло організації-менті «перенестися в майбутнє», оцінити ефективність своєї діяльності та відразу внести корективи. 

Як менторка програми, я вважаю, що саме під час освітнього візиту учасники команди менті та мої колеги по-справжньому познайомилися, розширили коло партнерів, обмінялися досвідом та дієвими методами роботи в громадських організаціях та зі спільнотами бенефіціарів.

 

Ключові переваги освітнього візиту-стажування

  1. Глибоке занурення: візит допоміг зануритися у реальний робочий процес організації-ментора, вивчити структуру, напрямки діяльності й методику оцінки та моніторингу результатів.
  2. Партнерство та зв’язки: важливою частиною візиту була зустріч та обмін досвідом з партнерськими організаціями й молодіжними спільнотами, які тематично найбільше цікавили моїх менті.
  3. Практичні знання: візит дозволив отримати конкретні практичні знання та ідеї, які менті зможуть легко впровадити у діяльність.
  4. Збагачення навичок: організаційне менторство в контексті візиту-стажування допомогло розширити навички самопрезентації, комунікації, формулювання цілей, планування, а також розвинути їх на практиці.


Важливі організаційні моменти

Для забезпечення максимальної користі від освітнього візиту-стажування я рекомендую провести попередню підготовку. 

Варто заздалегідь узгодити головну мету та конкретні завдання візиту, ідентифікувати, які знання та компетенції менті бажають вдосконалити, які партнерства бажано налагодити. 

Далі, виходячи з цього розуміння, слід визначити тематики зустрічей, сформувати склад учасників візиту зі сторони менті та зі сторони ментора, скласти та узгодити програму стажування. 

Якщо вдалося домовитися про додаткові візити до партнерських організацій, слід подумати, чим досвід менті або ваш спільний досвід організаційного менторства може бути корисним іншим ОГС, у якому напрямку партнери можуть бути зацікавлені співпрацювати. Варто взяти з собою візитки та презентаційні матеріали за наявності, а також організувати медійне висвітлення візиту.

 

По освітній візит-стажування на прикладі

У серпні 2023 команда моїх менті з ГО «Спілка ветеранів та учасників АТО Олександрівського району “Нескорені», яка адвокатує створення молодіжної ради у громаді, завітала до осередку ГО «Десяте квітня» та Тренінгового центру «Мозаїка». 
Головна мета полягала у вдосконалені довгострокового бачення розвитку організації.

Тому перший день стажування був присвячений знайомству з організацією менторки, посиленню компетенцій менті у формулюванні значущих результатів, а також знайомству зі стратегічним і організаційним планами організації, з системою моніторингу та оцінки, з методами забезпечення фінансової стійкості. 

IMG_3735 — велике

Другий день передбачав знайомство з молодіжними центрами та спільнотами, які працюють на базі громадської організації, комунальних установ або приватної ініціативи. 

Родзинкою другого дня зустрічей став запис відеоподкасту менті з артдиректоркою та художником галереї «Авангард». Вони поділилися власним досвідом мобілізації та роботи з молоддю. 

Звісно, цікавіше дізнатися про цінність і результати візиту-стажування від самих учасників. Тому хочу поділитися їх відгуками. 

IMG_3800 — велике

Ольга Черкас, членкиня ініціативної групи зі створення молодіжної ради (на світлині ліворуч):

«Два дні стажування в межах Менторської програми 4.0 були досить насиченими та інформативними. Два дні ми спілкувалися з різними громадськими активістами та представниками команд, що дає змогу усвідомити готовність активістів до співпраці попри відстань. Ми отримали багато нової інформації, яку готові використовувати в подальшій адвокації. А також після створення молодіжної ради та молодіжного центру, ми точно знаємо, кого потрібно запросити, щоб «розкачати» нашу молодь».

Володимир Шабанов, керівник адвокаційної кампанії зі створення молодіжної ради (на світлині праворуч):

«Стажування дозволило отримати практичні кейси та поради щодо діяльності громадської організації. Відновлення ментальне завдяки ініціативам молодіжних центрів. Важливість оцінки результатів діяльності (як очікуваних, так і надсистемних результатів) та як їх використовувати

Завдяки поїздці отримали відповіді на юридичні питання, чітке розуміння (планування) щодо створення молодіжного простору.

Плануємо втілювати нові знання через адвокацію щодо створення молодіжного простору та постійний аналіз результатів діяльності громадської організації та особистих досягнень».

Анастасія В’юнова, кандидатка молодіжної ради (на світлині у центрі):

«Для мене це було вперше: побачити на власні очі, з середини, як працюють інші команди. Знайомство з молодіжними центрами та осередками допомогли усвідомити, що все можна зробити, варто лише почати. Всі, з ким ми знайомилися, відкриті до спілкування та співпраці, тож я впевнена, що коли ми організуємо власний молодіжний центр та створимо молодіжну раду, то обов’язково будемо співпрацювати».


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Курс обміну валют за грантами від Європейської Комісії: як звітувати донору?

Що робить місцеву демократію необхідною для країни у воєнний час?

Всесвітній день пам’яті жертв ДТП: як Україна може знизити смертність на дорогах?

Говоримо про ВІЛ / СНІД з дітьми: як, коли та що врахувати

Захист вебресурсів для громадських організацій: чому це важливо сьогодні?

Структура ОМС: порядок внесення змін (відеоурок)