Круті в укритті: в Україні триває кампанія психологічної підтримки дітей під час повітряних тривог
Відомі люди, лідери думок, музиканти, співаки, актори та блогери з України та з-за кордону записують відеоролики для дітей.Це про кампанію #BraveKidsUkraine, яку для Фонду Східна Європа та ...
Додано:
Юлія Бєглєцова
Відомі люди, лідери думок, музиканти, співаки, актори та блогери з України та з-за кордону записують відеоролики для дітей.
Це про кампанію #BraveKidsUkraine, яку для Фонду Східна Європа та Міністерства освіти і науки України реалізує українська комунікаційна агенція UK comms. Відео мають розважити, надихнути чи заспокоїти тих, кому під час тривог в укритті страшно, тривожно чи просто нудно.
І це не тільки мотиваційні звернення, а й ігри, завдання, психологічні практики, конкурси та челенджі.
До проєкту вже долучились: міністр освіти і науки України Оксен Лісовий, гурт Kalush Orchestra, співачки Джамала, Марія Кондратенко, Анна Трінчер, Альона Альона та багато інших. Партнерка кампанії, комунікаційниця із Великої Британії Пріті Балі, організувала запис відео відомих іноземних діячів, зокрема: британського актора Стівена Фрая, дитячої письменниці Ніколи Девіс та американської психіатрині Сью Варми, яка свого часу допомагала долати травму жертвам терактів 11 вересня (усі відео – на сайті http://bravekidsukraine.org/).
«Перш ніж звертатися до лідерів думок, ми провели опитування серед дітей, батьків та вчителів, – розповідає засновниця агенції UK comms Уляна Колодій. – Запитали, як почуваються діти в укриттях, чим там займаються, що заспокоює і хто їхні кумири. І вже на основі відповідей формували план комунікаційної кампанії. Важливо було діяти швидко та злагоджено, адже для підготовки кампанії до старту був тільки місяць».
Рухалися кількома напрямками одночасно, розповідає Уляна. Домовлялися про запис відео із тими, за кого «проголосували» діти, розробляли візуальну складову кампанії, створювали сайт та соцмережі, генерували контент.
Супервізоркою кампанії стала дитяча психологиня Світлана Ройз, яка підтримує вже не перший проєкт Фонду Східна Європа. Саме з нею узгоджували стилістику кампанії, елементи дизайну, кольори й навіть ідеї для відео лідерів думок – щоби все це не викликало дискомфорту у дітей, а головне – сприяло заспокоєнню.
3D-герої кампанії також з’явилися невипадково — вони нагадують дітям про улюблені ігри та мультфільми.
Слоган кампанії «Круті в укритті». Так комунікаційники хотіли підкреслити сміливість українських дітей, які розвиваються та навчаються, навіть попри те, що під час повітряної тривоги доводиться спускатися в укриття.
Сама ідея кампанії належить Фонду Східна Європа. Торік у межах програми «Безпечна школа», разом із МОН, ДСНС та МВС, фонд займався облаштуванням укриттів. Спілкуючись із дітьми та освітянами, експерти зрозуміли, наскільки важливо дбати і про психоемоційний стан учнів.
«Ми усвідомили, що проблема подолання стресу під час повітряної тривоги стоїть дуже гостро. Тому ми з психологинею Світланою Ройз розробили для вчителів безкоштовний онлайн-курс, присвячений психологічній безпеці. А зараз — з початком нового навчального року — вирішили запровадити цю нову ініціативу», — наголосила Вікторія Гладченко, комунікаційна менеджерка Фонду Східна Європа.
Міністерство освіти і науки долучилося та підтримало ініціативу. Відеозвернення до дітей записав також міністр освіти та науки України Оксен Лісовий, а інформація про #BraveKidsUkraine з’явилася на сайті та сторінках міністерства у соцмережах.
Про кампанію вже розповіли десятки українських медіа. Щотижня на ресурси кампанії додаватимуть нові відео, а дітям обіцяють сюрпризи, розіграші й призи.
Кампанія реалізується в межах проєкту «Фенікс», який Фонд Східна Європа впроваджує коштом Європейського Союзу.