Сайт Полтавської облради: аналіз та рекомендації для вдосконалення

«Аналітичний центр розвитку громадянського суспільства» продовжує цикл публікацій, присвячений аналізу сайтів місцевих органів влади. Нагадаємо, що ми вже проаналізували сайт Полтавської ...

Полтава
Сайт Полтавської облради: аналіз та рекомендації для вдосконалення

«Аналітичний центр розвитку громадянського суспільства» продовжує цикл публікацій, присвячений аналізу сайтів місцевих органів влади. Нагадаємо, що ми вже проаналізували сайт Полтавської Облдержадміністрації. Нині наша увага буде прикута до інтернет-ресурсу Полтавської Облради.

Ми врахували недоліки попереднього нашого аналізу, на які нам вказали читачі. Зокрема, це стосувалося складності викладення і великого об’єму тексту аналізу.

ЧАСТИНА 1. ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ РОЗМІЩЕННЯ

В даному питанні ми керуємося практичним посібником «Місцеве самоврядування та децентралізація» від швейцарсько-українського проекту «DESPRO», з яким ми отримали змогу ознайомитися на тренінгу для представників засобів масової інформації на тему: «Реформи з децентралізації в медіа» 4-ого червня 2014 року.

1. Офіційна назва органу місцевого самоврядування, місце розташування і адреса для листування, телефон та адреса електронної пошти.

Знизу сайту («footer» у професійній лексиці веб-дизайнерів) розміщуються ці дані є. Також через вкладку «Контакти» в розділі «Обласна рада» можна побачити ту ж інформацію разом з картою від «Google Maps».

2. Особисті дані (біографія) голови ради – для обласних рад, міського голови – для міських рад, те саме – стосовно секретаря ради та заступників голови.

Міститься тут. Щоправда, що про голову написано вдвічі більше інформації, ніж про його заступників.

3. Склад депутатів, їхні біографії, адреси приймалень, години прийомів, адреси для листування.
Таких даних про депутатів Облради на сайті немає. Таким чином виборець взагалі не має даних, щоб контактувати з обраними представниками області. У списку депутатів Облради (www.oblrada.pl.ua/index.php/oblrada/depst) міститься лише інформація від якої політсили вони прийшли, дата народження, місце роботи та посада, місце проживання.

4. Назви й склад постійних та тимчасових комісій.

Склад постійних комісій міститься тут. Інформації про тимчасові немає, але не виключено, що самих цих комісій немає у Облраді.

5. Назви й склад депутатських груп та фракцій.

Міститься тут.

6. Структура і склад секретаріату ради, адреса для листування, телефони.

Міститься тут, але жодних адрес для листування там немає. Таким чином неможливо звернутися електронних листом до секретаріату Облради.

7. Відомості про районні та районні у містах ради, їх місцезнаходження, поштові адреси, номери телефонів, факсів, адреси електронної пошти та веб-сайтів.

Містяться тут і тут.

11. Відомості про місцезнаходження місцевих органів державної влади, їх управлінь, відділів та інших структурних підрозділів міністерств і відомств – поштові адреси, номери телефонів, факсів, адреси електронної пошти та веб-сайтів.

Частина інформації міститься тут, але вся інформація по різному оформлена, у частини органів не вказана поштова адреса, у частини – електронна. Жодних інтернет-ресурсів цих органів влади не вказано.

12. Перелік комунальних (для міст) та державних (для областей) підприємств, правоохоронних органів, лікувальних, оздоровчих установ, дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, які розміщені на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці із зазначенням адреси, номерів телефонів.

Даних немає.

13. Відомості про установи і заклади соціальної сфери із зазначенням адреси, номерів телефонів.

Даних немає.

14. Порядок реєстрації, ліцензування окремих видів діяльності у відповідній сфері, зразки документів та інших матеріалів, необхідних для реєстрації та отримання ліцензії (розрахункові рахунки для внесення платежів, розмір цих платежів тощо).

Даних немає.

15. Показники виплат заробітної плати, грошового забезпечення, пенсій, стипендій тощо.

Містяться тут як статистичний матеріал (www.oblrada.pl.ua/index.php/poltavastat).

16. Показники розрахунків за енергоносії та житлово-комунальні послуги для різних груп платників.

Даних немає.

17. Відомості про чинні тарифи та пільги, місцеві податки і збори, розрахунки юридичних і фізичних осіб з бюджетом відповідного рівня.

Містяться тут як статистичний матеріал.

18. Відомості про проведення закупівлі товарів (робіт, послуг) за бюджетні кошти.

Міститься тут, але розміщені вони через сервіс «Google Docs», тому виникають повідомлення типу «Ви перевищили пропускну спроможність для перегляду та завантаження файлів не у форматі Google Документів. Повторіть спробу пізніше».

19. Генеральний план міста – для міських рад, схеми планування територій – для обласних рад.

Даних немає.

20. Регламент роботи ради та постійних комісій.

Міститься тут разом з іншою нормативно-правовою базою.

21. Бюджет на поточний рік.

Міститься тут разом зі звітом про його виконання.

22. Звіт про виконання бюджету за минулий рік.

Даних немає або ж вони заховані так добре на сайті, що ми не змогли відшукати.

23. Регіональні та місцеві програми.

Містяться тут.

24. Щорічні звіти про виконання регіональних та місцевих програм.

Даних немає.

25. Державні програми в частинах, що стосуються міста чи території.

Даних немає.

26. Щорічні звіти про виконання державних програм.

Даних немає.

27. Базове законодавство щодо повноважень ради.

Даних немає або ж вони заховані так добре на сайті, що ми не змогли відшукати.

28. Плани роботи та розклад засідань ради.

Містяться лише матеріали до чергової сесії. 

29. Проекти порядку денного сесій.

Містяться лише матеріали до чергової сесії

30. Порядок денний сесій ради – затверджений.

Міститься тут.

31. Протоколи засідань ради.

Даних немає.

32. Стенограми засідань ради.

Даних немає.

33. Проекти рішень ради, оприлюднені відповідно до регламенту.

Містяться тут.

34. Рішення ради.

Даних немає або ж вони заховані так добре на сайті, що ми не змогли відшукати.

35. Плани роботи та розклад засідань комісій.
Даних немає.

36. Порядок денний засідань комісій.

Даних немає.

37. Протоколи засідань комісій.

Даних немає.

38. Рішення комісій.

Містяться у вигляді рекомендацій.

39. Звіти комісій про свою роботу.
Даних немає.

40. Звіти депутатів.

Даних немає.

41. Депутатські запити.

Даних немає.

42. Оголошення про земельні аукціони та конкурси.

Даних немає.

43. Результати земельних аукціонів та конкурсів.

Даних немає.

44. Сучасна територія та історія міста чи регіону, адміністративно-територіальний устрій.

Міститься тут і тут, але з мінімальної історичною інформацією і без жодного візуального оформлення (ілюстрації, карти).

45. Загальний огляд економіки, опис природних ресурсів, відомості про транспортну інфраструктуру, засоби комунікації, промисловість, сільське господарство, створення привабливих інвестиційних умов у регіоні, вільні економічні зони, розвиток туризму тощо.

Міститься тут як статистичний матеріал.

46. Відомості про розвиток науки і освіти (перелік навчальних закладів і наукових установ, закладів культури і мистецтва), посилання на інші інтернет-ресурси міста чи регіону.

Відомостей немає. З інтернет-ресурсів у розділі «Корисні лінки» присутня частина.

47. Статистичні відомості про стан соціально-економічного розвитку, стан народжуваності та смертності, житлово-комунальні умови, житлово-комунальні платежі населення, дотримання правопорядку тощо.

Міститься тут як статистичний матеріал.

48. Символіка, пам’ятні дати, свята міста чи регіону.

Міститься тут.

49. Показники, важливі для потенційних інвесторів( ВВП на душу населення, середня заробітна плата, вартість оренди офісних, промислових, складських приміщень, вартість оренди землі, вартість кв. метра житлового та нежитлового фонду тощо).

Міститься в статистиці.

50. Інтернет-приймальня звернень та запитань громадян.

На сайті Облради розміщена електронна пошта для зворотнього зв’язку. Можемо похвалити адміністрацію цього інтернет-ресурсу, оскільки на наш лист від 5-ого червня з перевіркою зв’язку, відповідь прийшла через 5 хвилин. Тому дякуємо за таку оперативність і уважність.

51. Територіальна чи міська виборча комісія.

Даних немає.

52. Новини міста чи регіону, офіційна хроніка, інтерв’ю та виступи керівників.

Містяться на головній сторінці. Але переважно стосуються саме поїздок чи засідань з керівництвом Облради, мають суху офіційну мову. Верстка цих новин є не надто вдале з візуальної точки зору.

53. Мапа міста чи регіону.

Мапу на сайті ми не знайшли.

54. Анонси офіційних акцій та зустрічей.

Зазвичай новини на сайті з’являються вже як репортажі, без анонсів.

ЧАСТИНА 2. ЗРУЧНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ САЙТУ

1. Перше, що кидається в очі, – заголовки радянського типу. «Опрацювали нагальну проблему», «У руслі конструктивної співпраці», «Спільно обговорили виклики часу». Вони ніби зійшли зі шпальт комсомольських газет. Прес-службі Облради варто трохи змінювати стиль написання, щоб тексти відповідали не друкованим ЗМІ, а інтернет-виданням, де увага і час читача – найцінніший ресурс.

2. 450 відвідувачів на день (за 10 червня 2014) – невелика кількість для сайту Облради, враховуючи задіяний чиновницький апарат, котрий його точно переглядає. Тому адмінам варто працювати над його відвідуваністю, залучаючи користувачів зі соцмереж.

3. Встановлений пагін з фейбуку час від часу накладається на роділ «Корисні лінки», що спричиняє «візуальну кашу», де нічого не зрозуміло.

4. У плагінах, де вкладені документи, варто виправити помилку, коли видається повідомлення про неможливість перегляду документів.

5. Хто визначає, які саме лінки є корисними для відвідувачів сайту? Чому ті ж «Новини Полтавщини» з відвідуваністю у 3255 користувачів (на 10 червня 2014 року)корисніші за більш популярніші інтернет-видання Полтави?

6. Банери зліва – «Моя земля – моя власність», «Полтавська митниця» ведуть на сайти, котрі вже не працюють. Візуально банери різного формату виглядають жахливо й взагалі не вписуються в кольорову гамму.

7. Відеорозділ жахливо оформлений. Підписано лише останнє відео, решта – спробуй здогадайся. Дата останнього відео – 13 травня 2014 року. Де решта? Облрада місяць нічого не робила разом зі своїми очільниками?

8. Іконка соцмережі «Twitter» незрозуміло що робить окремо серед банерів і лічильників відвідувачів?

9. Фотогалерея не містить підписів до фото. Коли вони зроблені, хто на них зображений, контекст події – все це залишається як загадка для відвідувачів. Не зроблено навіть окремого розділу – всі фото звалені в одну купу. Кому цікаво – копайте.

10. Фейсбук-плагін містить лише 20 вподобань (20 чоловік присутніх у спільноті Облраді), але він займає велику частину сайту.

11. «Пошук» не може бути у розділі «Останні новини».

12. Деякі новини оформленні з відвертим ігноруванням зручності візуального сприйняття. Приклад нижче.

ЧАСТИНА 3. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ АДМІНІСТАТОРІВ

По суті, вони співпадають з рекомендаціями, даними адмінам сайту Облдержадміністрації.

1. Почати працювати у соцмережах, навчитися поширювати контент цими інструментами. Це забезпечить як відвідуваність сайту, так і кращу комунікацію (швидшу, це точно) з громадою. Обрада слабко працює з фейсбуком – 20 вподобань – це мізер. «Вконтакті» і в «Однокласниках» вони взагалі не працюють, таким чином ігноруючи аудиторію у 179768 і 201726 полтавців.

2. На сайті Облради мають виставлятися звіти по виконанню державних програм. Це дуже важливо, оскільки на них ідуть бюджетні кошти й громадськість має знати куди саме вони витрачається.

3. Прибрати зайві та дублюючі один одного елементи. Протидіяти накладанню деяких плагінів одни на один.

4. Поставити перед адміністраторами сайту конкретні задачі. Для їх втілення обрати інструменти, котрі працюють для певних цільових аудиторій.

5. Припинити творити культ керівництва. Ворона, Марченко, Микійчук – герої майже кожної публікації на сайті. Розбавляйте новинний контент – робіть його цікавим.

6. Використати рекомендації книги «Місцеве самоврядування і децентралізація»проекту «DESPRO» для вдосконалення своїх інтернет-ресурсів.

7. Відкрити можливість вільного коментування новин на сайті.

8. Освойте хоча б мови розмітки html і css (це робиться за кілька годин) для редагування візуального сприйняття матеріалів на сайті.

9. Дбайте про зручність свого інтернет-ресурсу для користувачів і його постійного вдосконалення згідно останній новацій в каналах комунікації.

Джерело : «Аналітичний центр розвитку громадянського суспільства»


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Місцевий розвиток, орієнтований на громаду: дороговкази комплексного дослідження у громадах Івано-Франківщини

Під час презентації книги «Примарна ясність» обговорили актуальні проблеми колишніх цивільних полонених та стереотипи щодо компенсацій

11 молодіжних центрів приєдналися до проєкту #МолодьТуТ програми USAID «Мріємо та діємо»

Безоплатна правова та психологічна допомога для мешканців у Широківській громаді

На Київщині Калинівська громада долучилась до роботи над Статутом громади

Табір підприємництва для креативної молоді: у Чернівцях визначили найкращі бізнес-ідеї