Гра в довгу. У Рівному активісти вчилися ефективної комунікації в адвокаційних кампаніях
На початку 2000-х у світ вийшов фільм Крістофера Нолана «Мементо». Це стрічка про чоловіка, який має незвичну амнезію – щоранку прокидається, не пам'ятаючи попереднього дня. Сіль цієї історії в тому, ...
Додано:
ОМГО "Волинський Інститут Права"
На початку 2000-х у світ вийшов фільм Крістофера Нолана «Мементо». Це стрічка про чоловіка, який має незвичну амнезію – щоранку прокидається, не пам’ятаючи попереднього дня. Сіль цієї історії в тому, що герой розслідує вбивство своєї дружини і щоб не забути знахідки попереднього дня – залишає собі записки, а найважливіші «зачіпки», аби точно не втрати їх, витатуйовує на собі.
Сашко Кульчицький, директор Відділу комунікацій Міжнародного фонду «Відродження», вже понад 10 років у професії і має чимало успішних кейсів. Він розповів учасникам Школи адвокації Волинського Інституту Права про найважливіші, на його думку, правила комунікації в адвокаційних кампаніях. Як і герой «Мементо», комунікаційники повинні ці правила закарбувати, щоб ніколи не забувати про них.
Отже, «татуювання», які повинен мати комунікаційник:
- Не нашкодь. Комунікацію потрібно проводити таким чином, щоб не завдати нікому болю чи неприємностей. Вона не повинна читатись двояко. Необхідно розуміти, яка кінцева мета того чи того повідомлення, яке ми транслюємо.
- Комунікація – не реклама, а інструмент досягнення цілей. Завжди потрібно пам’ятати, що пріоритетом повинна бути мета проєкту, а не охоплення чи медійність.
- Спільнота. Адвокація – це мистецтво створювати коаліції. Потрібно шукати точки дотику людей, співпадіння інтересів і гуртувати їх разом, дослухатися і при цьому керувати цим процесом.
- Співпраця понад усе. Ваші інтереси можуть співпадати з інтересами поганців – це нормально. Якщо ці поганці можуть допомогти в досягненні цілі, то чому б і ні?
- Доступність. Комунікувати потрібно максимально просто, людською мовою і розжовуючи усе, як п’ятикласникам.
- Будьте гнучким. Навіть найдосконаліші плани і стратегії часом потребують змін через непередбачувані виклики. Не варто боятися адаптовувати їх. Головне, якщо у вас ґрантовий проєкт, комунікуйте про ці зміни з донорами.
- Креатив. Дійте нестандартно, будьте помітними, використовуйте інфоприводи і можливості на повну.
- Комунікація – це гра в довгу. Не варто очікувати супер-швидких результатів. Якісь ефекти можуть стати помітними тоді, коли ви вже не чекаєте.
- Наслідки. Гра не закінчується після звітування за проєктом. Потрібно стежити за результатом, підтримувати та розширювати його вплив.
Майже всі ці «татуювання» актуальні для будь-якої комунікаційної кампанії, а не лише адвокації, однак, оскільки тренінг відбувався в рамках Школи адвокації, то й акцент поставлений був відповідно.
Впродовж дводенного навчання учасники дізналися про те, як ефективно комунікувати з аудиторією, які канали для цього варто використовувати, як журналістів перетягнути на свій бік і що робити в разі кризи. Усі ці знання закріплювали на практиці.
Окрему увагу тренер зосередив на соціальних мережах, які нині є одним із головних майданчиків для спілкування зі стейкхолдерами. Сашко розповів про алгоритми, охоплення, стиль, формат і «гачки», які допоможуть стати помітнішими.
Вже зовсім скоро учасники тренінгу зможуть реалізувати здобуті знання на практиці, адже організатори до кінця року обіцяють оголосити конкурс малих ґрантів для адвокаційних проєктів організацій з Волинської та Рівненської областей.
Навчання організовує Волинський Інститут Права в рамках проєкту «Посилення стійкості та підвищення професійної спроможності локальних інститутів громадянського суспільства в територіальних громадах Волинської та Рівненської області», що реалізовує Волинський Інститут Права за підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED).