У Тернополі обговорили тренди та можливості комунікації у громадському секторі

25 та 26 січня у місті Тернополі проходив форум «Комунікація у громадському секторі: тренди та можливості». Учасниками заходу стали 35 представників та представниць ОГС заходу України. Подію ...

photo_2024-01-26_19-48-48
У Тернополі обговорили тренди та можливості комунікації у громадському секторі

25 та 26 січня у місті Тернополі проходив форум «Комунікація у громадському секторі: тренди та можливості». Учасниками заходу стали 35 представників та представниць ОГС заходу України. Подію організувала команда ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» у партнерстві з телекомпанією «TV-4».

За словами керівника організації Максима Черкашина, подібні заходи сприяють обміну досвідом та вдосконаленню підходів до стратегічних комунікацій громадських організацій, що є дуже важливим для формування у них стійкості до викликів сьогодення.

На форумі обговорювали стратегічну комунікацію ОГС, PR, соціальні медіа, ділилися лайфхаками написання ефективних текстів для сайтів та проведення рекламних кампаній, розповідали про  співпрацю зі ЗМІ, партнерами та обмінювалися досвідом.

Спікерами форуму були представники громадського сектору, працівники телекомпанії «TV-4», експерти ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» та інших організацій.

Форум стартував з розгляду теоретичного блоку щодо стратегічних комунікацій громадської організації. Заступник керівника ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» Сергій Волохатий наголошував, що стратегічна комунікація допомагає структурувати та систематизувати  інформаційну діяльність громадської організації. Завдяки цьому інструменту підвищується рівень впізнаваності НГО, покращується її імідж та посилюється промоція. Експерт підкреслив, що в сукупності це все позитивно відображається на позиціонуванні громадської організації та її взаємодії з новими потенційними партнерами.

Своїми думками та кейсами щодо ролі PR у роботі НГО ділилася експерт Проектного офісу реформ Міністерства молоді і спорту України Леся Голояд. За її словами, PR досить часто ототожнюють із рекламою, що в основі своїй не зовсім так. ІГС повинні чітко розрізняти два види «піару»: самої організації та діяльності організації, від цього й слід відштовхуватися у подальшій діяльності.

Учасникам форуму розповіли про можливості для просування громадських організацій через портал «Гурт». Представниці ресурсного центру Марія Утюж та Юлія Панченко презентували продукти та інструменти порталу, які можуть бути корисними для громадських організацій.

Комунікаційна менеджерка і керівниця партнерств «Рубрики»  Анастасія Куриленко продовжила блок про просування громадських організацій через інформаційні ресурси. Спікерка поділилася своїм бачення написання ефективного тексту для відомих порталах, зокрема, розповідаючи про вимоги, які дують у виданні «Рубрика».

Перший день форуму завершився переглядом фільму «Трансформація», який є ефективним інструментом донесення інформації про громадянське суспільство України до іноземних донорів.

«Наша громадська організація є досить молодою, але ми активно працюємо над своїм розвитком. Цей форум був для мене цікавим та пізнавальним. Спікери презентували важливу інформацію, яка легко сприймалася та була гарно подана, що дозволить використовувати її у своїй роботі. Дякую за таку можливість», – ділиться враженнями від заходу представниця ГО «Центр сталих ініціатив» Дарія Сидорчук.

Не секрет, що соціальні мережі для багатьох організацій стали основним каналом для комунікації з цільовою аудиторією та інформування про свою діяльність. Редакторка відділу новин та інформації телекомпанії «TV-4» Анастасія Солтисяк ділилася «секретами» успішного позиціонування та просування організації у соціальних мережах. Учасники заходу вивчали алгоритми найпопулярніших соціальних мереж, ділилися власним досвідом та кейсами, але найголовніше почерпнули для себе багато корисного.

Згодом цей блок був доповнений практичним порадами від головної редакторки телекомпанії «TV-4» Наталії Стецюк, яка розповідала про особливості контенту для соціальних мереж. Наголошувалося, що він повинен відповідати потребам та зацікавленням цільової аудиторії, але не втрачати першочергової місії, яка закладалася при його підготовці та публікації.

Активісти та активістки ознайомилися й з візуальною складовою комунікаційних продуктів. Журналістка, контент-мейкерка телекомпанії «TV-4» Юлія Пацкаль наголошувала, що в 40% випадків читачі більше звертають увагу саме на картинку, а тоді вже на сам текст публікації. Учасникам заходу спікерка презентувала найпопулярніші програми, які дозволяють швидко та якісно створювати візуальний контент.

Попередній блок логічно продовжився розглядом основ таргетування, що є важливим сучасним інструментом просування громадської організації. Експерт ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» Євген Підгурський продемонстрував ключові можливості для створення ефективних рекламних кампаній, зупиняючи на основних алгоритмах, які відіграють важливу роль для досягнення бажаних результатів.

Фінальний блок форуму стосувався виступів перед камерою. Журналістка телекомпанії «TV-4» Христина Черешнюк ділилася психологічними прийомами та іншими секретами, які допоможуть почуватися впевнено під час виступів перед камерою.

«Комунікація – дуже важлива та потрібна тема в контексті роботи громадських організацій, в межах громад, на державному та міжнародному рівнях. В умовах війни ми всі зрозуміли, що потрібно багато працювати та створювати «спільний голос» та звучати потужно. Хочеться відзначити дуже професійний склад спікерів та спікером. Було дуже цікаво, багато інтерактивну та нових навичок як для початківці, так і для людей, які мають більший досвід у комунікації. Вдалося поспілкуватися з багатьма людьми, поділитися кейсами та обмінятися досвідом», – резюмувала комунікаційниця ГО «Громадський центр «Нова генерація» Анна Кучерак-Зоря.

Форум об’єднав комунікаційних менеджерів з громадських організацій заходу України, які змогли проговорити ключові виклики та можливості для НГО у сфері комунікації. Організатори заходу зазначили, що у майбутньому форумів та тренінгів з цієї тематики побільшує.

 

Захід відбувався в рамках проєкту «Зміцнення спроможності ОГС у західних областях України», який реалізовує ГО «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» за підтримки ІСАР Єднання у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я