В Україні відновили 12 навчальних закладів, які постраждали внаслідок російського вторгнення чи окупації

У Києві презентували результати проєкту з відновлення закладів шкільної освіти, у межах якого благодійний фонд «Сміливі» відремонтував 12 пошкоджених шкіл у трьох регіонах України — Чернігівській, ...

Додано:
BraveToRebuild

TIM_6128_resize_11zon
В Україні відновили 12 навчальних закладів, які постраждали внаслідок російського вторгнення чи окупації

У Києві презентували результати проєкту з відновлення закладів шкільної освіти, у межах якого благодійний фонд «Сміливі» відремонтував 12 пошкоджених шкіл у трьох регіонах України — Чернігівській, Київській та Харківській областях. 

Проєкт реалізували в межах Шкільної ініціативи програми «U-LEAD з Європою» та за фінансової підтримки Служби зовнішньої політики Європейської комісії (FPI EU).

«Нині фактично кожну сьому школу в Україні пошкоджено внаслідок російських обстрілів чи окупації. Понад 200 шкіл зруйновані повністю, ще більше ніж 1600 — зазнали ушкоджень. Це призводить до того, що українські школярі втрачають доступ до очного навчання, а отже, до якісних знань та можливості активно розвивати мʼякі навички. Саме тому об’єднувати зусилля з партнерами задля відбудови цих закладів — надважливо, адже це про інвестиції в розвиток і освіту для дітей», — наголосив Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий. 

TIM_6260_resize_11zon

У сімох із 12 закладів освіти вже відновили очне навчання. Зокрема, свої двері відкрили школи в Іванківській і Макарівській громадах Київської області та Мринській, Новобасанській, Ічнянській, Борзнянській громадах Чернігівської області, а також у Чернігові. Школи в Ізюмській, Роганській, Печенізькій, Балаклійській та Дергачівській громадах Харківської області продовжують працювати в гібридному форматі. 

«Починаючи з весни 2022 року, відновлення в Україні було децентралізованим: ми змогли з толоки зробити державотворчий процес. Єдиний ризик — це питання пріоритизації й передбачуваності. Бо коли кожен робить щось окремо у своїй громаді, ми не знаємо, що відбувається по сусідству. Розуміючи це, ми сконцентрувалися на забезпеченні системи збору та обліку інформації, щоб наші рішення ґрунтувалися на даних. Система DREAM, яку ми тоді почали розробляти — це відповідь для всіх нас на питання про підзвітність і прозорість відновлення. Вона є місцем, де ми всі маємо обліковувати та розміщувати на мапі ту роботу, яку робить кожен з нас — держава, громада, бізнес та громадськість», — прокоментувала Олександра Азархіна, заступниця Міністра відновлення України. 

TIM_6620_resize_11zon

Відбудову здійснювали за принципом Build Back Better: окрім безпосереднього ремонту пошкоджень, фонд провів покращення шкільних просторів та облаштував інклюзивні зони. 

«Ми прагнули зробити школи кращими, ніж вони були до війни. Спільно з професійними будівельниками та нашою волонтерською спільнотою ми намагалися не тільки усунути пошкодження, але й модернізувати освітній простір і зробити його комфортнішим для учнів», — зауважив Віталій Селик, директор благодійного фонду «Сміливі». 

 TIM_6547_resize_11zon

Школи ремонтували та відбудовували професійні архітектори, будівельники, а також волонтери ініціативи «Сміливі відновлювати». Також організатори залучали громади та місцевих мешканців, а до ухвалення рішень щодо відбудови — учителів та учнів. Крім цього, «Сміливі» співпрацювали з благодійним фондом «savED», який теж є реалізатором проєкту Шкільної ініціативи Програми «U-LEAD з Європою».

 

Дізнатися більше про проєкт можна на сайті фонду «Сміливі»

 

Проєкт Відбудова місцевих шкіл задля стійкості був спрямований на надання підтримки 12 відібраним громадам, які постраждали від війни. В рамках Проєкту були відновлені 12 шкіл у трьох регіонах України – Чернігівській, Київській та Харківській областях. Протягом 2023 року Благодійний фонд “Сміливі” реалізував цей Проєкт в рамках Шкільної ініціативи Програми “U-LEAD з Європою” та за фінансової підтримки Служби зовнішньополітичних інструментів (FPI) Європейської комісії.


Тематика публікації:                  

Останні публікації цього розділу:

Шлях до сталого розвитку: Досвід Tolocar

Стратегують і досліджують: як громади Харківщини залучають жителів до формування майбутнього

«Вартові правди»: регіональні журналісти стали наставниками з медіаграмотності для школярів

Триває збір заявок для отримання друкованого «Практикуму з журналістської етики»

“Безбар’єрність у дії”: державних службовців, посадових осіб, працівників сфери обслуговування та інших навчатимуть принципам спілкування з людьми з інвалідністю

Чи потягне бюджет Запоріжжя «підземні школи»?