Крок до відновлення: успішні кейси розробки профстандартів
Проєкт EdUP разом з Національним агентством кваліфікацій провели круглий стіл “Розроблення професійних стандартів для будівельних професій: успішні кейси і поширені помилки”. Через російську ...
Додано:
Kolesnyk
Проєкт EdUP разом з Національним агентством кваліфікацій провели круглий стіл “Розроблення професійних стандартів для будівельних професій: успішні кейси і поширені помилки”.
Через російську агресію наша країна стоїть перед викликом відбудувати зруйновану інфраструктуру і відновити економіку. Тож проєкт EdUP активно працює над розробленням профстандартів для критично важливих для процесу відбудови професій. У цій місії нас підтримують приватні партнери та заклади П(ПТ)О.
Досвідом успішного розроблення і затвердження профстандартів, поділилася представниця АТ «Укргазвидобування» Оксана Редюк.
“Секрет номер один успішного розроблення і затвердження профстандарту – це потреба з боку виробників у кваліфікованих робітниках саме цієї професії,” – заявила Оксана Редюк, начальник відділу навчання та розвитку персоналу Укргазвидобування
Вдалий кейс розроблення профстандарту за групою професій “Оператор безпілотних авіаційних систем” презентував Ігор Дядюра, представник Української асоціації операторів безпілотних апаратів.
Практичні рекомендації від спікера:
- Конкретно визначити і сформулювати мету
- Оцінити власні сили і ресурси
- Пройти навчання на курсах НАК
- Уважно ознайомитись з методичними рекомендаціями і посібниками НАК
- Уважно ознайомитися з віддповідним законодавством
- Сформувати план по кроках і по часу
- Перевірити вже наявні заявки
- Застосувати у особливих випадках уточнені професії та /або групу професій
- Використовувати вже затверджені профстандарти як зразки
“Насамперед перед розробленням профтстандарту треба визначити і сформулювати мету: що ви прагнете отримати на виході, ретельно виписати наповнення компетенцій, а ще чітко зрозуміти для яких професій робиться ПС. Також варто витратити час на пропрацювання робочих стосунків між учасниками робочої групи” – підкреслив Ігор Дядюра з Української асоціації операторів безпілотних апаратів.
Обоє спікерів зазначили, що профстандарт на групу професій полегшує роботу з персоналом, оскільки дає змогу розвивати взаємодоповнюваність фахівців на певній ділянці і уникати невиправданих логістичних витрат.
“Професійний стандарт – це найкраща інвестиція з боку ринку праці для розвитку держави. Стосовно будівельних професій затвердження профтсандартів – це ще й можливість отримати підтвердження кваліфікацій набутих шляхом неформальної та інформальної освіти,” – зазначила Юлія Мартин, представниця Національного агентства кваліфікацій.
“Важливим питанням є також співставлення Національної рамки кваліфікацій з Європейською. Щоб українські кваліфікації були відповідними і зрозумілими для зацікавлених сторін у країнах ЄС,” – наголосив Сергій Коваленко, експерт Міністерства освіти і науки України.
Досвід Європейського Союзу, членства якого прагне Україна, є прикладом ефективності системи профстандартів. Їхнє чітке визначення покращує якість професійної освіти, надає доступ підприємствами до кваліфікованої робочої сили, сприяє створенню конкурентоспроможної ринкової економіки і міжнародній співпраці.
Учасники круглого столу, також наголосили на значенні етапу публічного обговорення. Адже професійний стандарт як нормативний документ зачіпає інтереси значної кількості учасників ринку. Відтак необхідно ретельно і зібрати пропозиції від зацікавлених сторін і відобразити їх у тексті стандарту. Водночас коректне проходження етапу публічного обговорення дає змогу захистити результати зусиль робочих груп від спроб ручного управління і втручання на етапі, коли документ вже затверджений.
Проєкт “Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні” впроваджується за фінансової підтримки Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва, ТОВ “Геберіт Трейдінг”, ТОВ “Сіка Україна” та виконується Swisscontact за підтримки Міністерства освіти і науки України.