U-LEAD роз’яснює ОМС переваги спільної агарної політики Європейського Союзу

Програма U-LEAD продовжує серію інформаційних сесій у співпраці з проєктом ЄС «Інституційна та політична реформа дрібномасштабного сільського господарства в Україні» (IPRSA). Остання з них була ...

Додано:
havrylenkova

18906cd0d2e8c89cbbef6e319cac9bc5
U-LEAD роз’яснює ОМС переваги спільної агарної політики Європейського Союзу

Програма U-LEAD продовжує серію інформаційних сесій у співпраці з проєктом ЄС «Інституційна та політична реформа дрібномасштабного сільського господарства в Україні» (IPRSA). Остання з них була присвячена сільському розвитку та спільній агарній політиці Європейського Союзу.

«Сільський розвиток та спільна агарна політика Європейського Союзу» — тема другої інформаційної сесії, яку для громад країни організувала Програма «U-LEAD з Європою». Захід відбувся в рамках співпраці з проєктом ЄС Інституційна та політична реформа дрібномасштабного сільського господарства в Україні (IPRSA). Про це розповів очільник робочої групи U-LEAD із сільського розвитку, керівник Регіонального офісу у Волинській області Анатолій Пархом’юк.

За його словами, метою цього заходу було дати фахівцям ОМС розуміння потенційних переваг інфраструктурних інвестицій для консолідації сільськогосподарської продукції в громадах, а також розглянути різноманітні приклади успішних інфраструктурних проєктів та їхній вплив на місцеву економіку в рамках САП.

Міжнародний експерт з сільського розвитку і проєкту IPRSA Річард Розвадовський під час свого виступу зазначив, що проєкт покликаний популяризувати функціонал та інструменти Державного аграрного реєстру, а також розробити та імплементувати модель AKIS Україна (Систему передачі сільськогосподарських знань та інновацій):

«Ще одне завдання проєкту — надання інформаційної та консультаційної допомоги органам виконавчої влади та місцевого самоврядування у впровадженні європейських підходів для розвитку сільських територій».

Річард Розвадовський детально зупинився на аграрній політиці ЄС (САП). Він наголосив, що САП є спільною політикою, яка застосовується до всіх країн ЄС. Управляється і фінансується на європейському рівні (57,98 млрд євро на рік) з ресурсів загального бюджету ЄС (103,38 млрд євро на рік). А управління САП здійснює департамент комісії з питань сільського господарства та розвитку сільських територій. Департамент може приймати делеговані та імплементаційні акти для реалізації спільної аграрної політики. САП субсидує фермерів та сільські території за допомогою наступних заходів: компоненту І – «Підтримка доходів та ринкові заходи» та компоненту II – «Розвиток сільських територій»:

«Дійсно більшість невеликих дрібних фермерів працюють в Україні у важких умовах, не отримують достатньої підтримки. Наші зусилля спрямовані на сприяння створенню більш інклюзивного, сталого та конкурентоспроможного сільськогосподарського сектору, який поважає навколишнє середовище, підвищує доходи сільського населення та уповільнює міграцію з сільської місцевості».

Як наголосив Анатолій Пархом’юк, той ресурс, який може отримати Україна як кандидатка в члени ЄС й взагалі в перспективі, дасть можливість розвинути сільські території, розвинути агровиробництво. А також, можливо, зробити акцент на малому фермерському господарстві, яке безпосередньо знаходиться на сільській території, забезпечує робочим місцем себе та місцевих.

Другий спікер заходу, міжнародний консультант з питань розвитку ланцюгів доданої вартості та ринкової інфраструктури проєкту Грем Дейл, говорив про іншу ціль CAП — підвищення конкурентоспроможності. Також він зупинився на практичних кейсах та поділився досвідом досвідом фермерів з ЄС.

Під час заходу обгорили й справедливий дохід фермера як ще одну ціль САП. А також про практичні поради щодо ягід та овочів. Цю тему для громад роз’яснювали Грем Дейл спільно з експертом з питань ринкової інфраструктури та розвитку ланцюга створення доданої вартості у ягідництві проєкту Андрієм Галясом. Мова йшла про досвід роботи Виноградівського оптового ринку, а також про роботу пакувального цеху у Заріччі, розсадник капусти та заморожувальний завод.

«Чому саме ОМС мають опікуватися сільським розвитком? Ці функції не властиві муніципалітетам, законодавчо це також не до кінця визначено. Але децентралізовані ОМС можуть і мають виступати комунікаційним містком між місцевими фермерами та потенційними інвесторами, сприяти їхньому зв’язку, допомагати у пошуку ресурсів для розвитку сільського господарства на своїй території» — підсумував Анатолій Пархом’юк.


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

Move the Youth: роль молоді в місцевому самоврядуванні

Найважливіші реформи 2024: реформа армії, цифровізація, антикорупційні та заходи у сфері охорони здоров'я залишаються в першій четвірці

Українські організації закликають ЄС відмовитися від російського газу та підтримати енергетичну незалежність України

На Київщині вже третя громада долучилась до роботи над сучасним Статутом громади

Стартував проєкт «Стійкість та розвиток – методичні рекомендації для територіальної громади»

Молодь просуває зміни: у 30 громадах відбулася низка молодіжних адвокаційних кампаній