Інклюзивна освіта в коворкінгах Пирятинської громади
20 червня 2024 року відбувся наш 6 вебінар про інклюзивну освіту в коворкінгах у межах циклу «Два роки діяльності шкільних коворкінгів у Пирятинській громаді».Інклюзивна освіта — це підхід до ...
Додано:
powerreform
20 червня 2024 року відбувся наш 6 вебінар про інклюзивну освіту в коворкінгах у межах циклу «Два роки діяльності шкільних коворкінгів у Пирятинській громаді».
Інклюзивна освіта — це підхід до навчання, що забезпечує рівні можливості для всіх учнів, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних чи емоційних відмінностей. Вона передбачає включення дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітні школи та створення умов, які сприяють їхньому повноцінному навчанню та розвитку. Впровадження занять для діток з ООС в коворкінгах сприяє їхній соціальній інтеграції, особистісному розвитку, покращенню емоційного стану.
Нашими спікерами стали керівники коворкінгів з елементами інклюзивної освіти із загальноосвітніх шкіл та НРЦ. Серед них:
- Галина Рудько та Марія Мавдрик – директор та завуч Навчально-реабілітаційного центру «Злагода» (Жовква, Львівська область). У закладі навчаються діти з особливими освітніми потребами. Завдяки наявності коворкінгів, а саме столярного, швейного та вирощування мікрозелені, учні мають змогу займатися справою, яка їм справді подобається, а відтак і врівноважує загальний емоційний стан. Діти, що займаються в коворкінгах, уже мають базові навички, що стануть в нагоді для здобуття тієї чи іншої професії. Пані Галина ділилася історіями, як їхні учні змогли обрати майбутню професію та навіть почати працювати завдяки знанням, здобутим у майстернях. До НРЦ часто приїздять діти з інших шкіл на екскурсії, але найважливішим є те, що проводять їх та навіть дають невеличкі майстер-класи діти з ООС, що сприяє їхній соціалізації.
- Лідія Стефанова – завідувачка філії Пирятинського ліцею. Пані Лідія ділилася досвідом роботи з дітьми з ООС саме в гончарному коворкінгу. Такий напрямок називається глинотерапією. Під час занять діти розвивають дрібну моторику, їхній емоційний стан стабілізується, а результати, у вигляді готових виробів, приносять незабутні емоції. Є реальні приклади, коли завдяки заняттям з глиною, дітки з порушенням мовлення починали співати під час занять або покращувалися їхні навички орієнтації у просторі. Глинотерапія сприяє покращенню дрібної моторики, мозкової діяльності, покращенню психоневрологічного стану.
- Микола Василенко – директор Пирятинського ліцею. Пан Микола ділився досвідом впровадження занять для дітей з ООП на базі коворкінгів у загальноосвітній школі. Часто звичайні шкільні уроки не припадають дітям до душі, потребують великих зусиль для засвоєння, що для учнів з ООП інколи стає справжнім викликом. Але у випадку із заняттями в коворкінгу все інакше. Діти з радістю біжать у кулінарну чи швейну майстерню, адже там можуть легко проявити свій потенціал і одразу побачити результати своєї праці. Саме тому наявність коворкінгів у школах стає великою перевагою.
- Марина Плієва – керівниця гончарного коворкінгу в філії Пирятинського ліцею Пані Марина ділилася історіями, де дітки з ООП розкривали свій потенціал на заняттях. Часто навіть батьки приходять із вдячністю, адже після глинотерапії загальний емоційний стан діток покращується, вони стають спокійними, врівноваженими, а головне – щасливими!
До нашого вебінару також доєднався Сергій Дятленко – експерт з питань освіти, а модерували розмову традиційно експерти нашого проєкту – Маркіян Дацишин та Іван Савицький.
Запис вебінару, методичні матеріали та презентації ви можете знайти за посиланням
Ознайомитись з попередніми вебінарами можна за посиланням
Дякуємо всім учасникам нашого заходу. Ваша присутність та активна участь є дуже важливими для нас.
Нагадуємо, що вебінари проводяться за підтримки ГО «Інститут Громадянського Суспільства» у партнерстві з Пирятинською міською радою за підтримки Європейського Союзу у межах проєкту «Розбудова ланцюжків доданої вартості у молочному та ягідному кластерах Пирятинської громади для розширення економічних можливостей молоді і сільських жителів та еко-орієнтованого зростання»