Алгоритм отримання компенсації за працевлаштування переселенців: інформація для роботодавців

Компенсація витрат надається роботодавцю за кожну працевлаштовану внутрішньо переміщену особу (ВПО) на умовах строкового або безстрокового трудового договору (контракту), зокрема за сумісництвом, за ...

Додано:
Ucla

Тренінг, майстер клас, онлайн

Ucla

Компенсація витрат надається роботодавцю за кожну працевлаштовану внутрішньо переміщену особу (ВПО) на умовах строкового або безстрокового трудового договору (контракту), зокрема за сумісництвом, за таких умов:

  • роботодавець перебуває на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством;
  • подання в установленому законодавством порядку податкової квартальної звітності або податкової річної звітності за останній звітний період на дату подання заяви на отримання компенсації витрат.

Важливо! Особа з числа ВПО може бути працевлаштована на умовах, що описані у даному інформаційному повідомленні, один раз.

Компенсація витрат надається у розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом, за кожну працевлаштовану особу, за яку роботодавцем сплачується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на період воєнного стану та протягом 30 календарних днів після його скасування або припинення.

Загальна тривалість надання компенсації витрат не може перевищувати трьох місяців, а для осіб з інвалідністю з числа внутрішньо переміщених осіб – шести місяців з дня працевлаштування особи.

Для прийняття рішення щодо надання компенсації витрат роботодавець не раніше ніж через п’ять календарних днів після працевлаштування особи та не пізніше шести місяців з дня працевлаштування особи подає до міського, районного, міськрайонного центру зайнятості або філії регіонального центру зайнятості (далі – центри зайнятості) заяву про компенсацію витрат (далі – заява):

  1. в електронній формі – через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (далі – Портал «Дія»);
  2. в паперовій формі – особисто під час відвідування центру зайнятості або на адресу електронної пошти відповідного центру зайнятості.

Алгоритм подачі письмової заяви:

  1. Заява подається роботодавцем до центру зайнятості, розташованого за місцезнаходженням роботодавця.
  2. Форма заяви затверджується Державним центром зайнятості, крім форми заяви, яка подається засобами Порталу «Дія».
  3. До заяви, поданої до центру зайнятості в паперовій формі (зокрема на адресу електронної пошти), додаються:
  • копія наказу про працевлаштування особи або документ, що підтверджує працевлаштування на встановлених умовах;
  • відомості про працівників, які є застрахованими особами (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
  • копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • копія документа, в якому зазначена інформація про інвалідність працевлаштованої особи (у разі працевлаштування особи з інвалідністю. 

Алгоритм подачі заяви через Портал “Дія”:

  1. Для подання заяви в електронній формі через Портал “Дія” роботодавець повинен:
  • створити особистий електронний кабінет користувача на Порталі “Дія” та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію;
  • заповнити, підписати та подати заяву, яка формується засобами Порталу “Дія” і містить такі відомості:
  • найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи-підприємця, код згідно з ЄДРПОУ;
  • дані про кожну працевлаштовану особу: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
  • дані про документ, що підтверджує працевлаштування;
  • розрахунковий рахунок роботодавця.

УВАГА! За наявності технічної можливості – формування заяви в електронній формі здійснюється з урахуванням відомостей, отриманих через Портал “Дія” з інших електронних інформаційних ресурсів або систем (автоматичний документообіг), зокрема:

  • з Державного реєстру фізичних осіб платників податків;
  • з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • із реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб;
  • з Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

ВАРТО ЗАЗНАЧИТИ! Формування та подання заяви припиняється засобами Порталу “Дія”, якщо роботодавцем зазначені у ній відомості:

  • надані не в повному обсязі;
  • не відповідають відомостям, отриманим засобами Порталу “Дія” з інформаційно-комунікаційних систем.

ВАЖЛИВО! Після підтвердження відомостей, зазначених роботодавцем у заяві, та накладення роботодавцем електронного підпису, заява блокується для редагування роботодавцем. Така заява передається на розгляд та прийняття рішення до регіонального центру зайнятості. Роботодавцю автоматично програмними засобами Порталу “Дія” надсилається інформаційне повідомлення про подання заяви.

Рішення щодо надання або відмови у наданні компенсації витрат приймається регіональним центром зайнятості та оформляється відповідним наказом протягом п’яти календарних днів після отримання заяви від роботодавця.

Повідомлення про прийняте рішення щодо надання компенсації витрат, відмови у її наданні надсилається роботодавцю протягом трьох календарних днів у спосіб, обраний роботодавцем для подання заяви.

Регіональний центр зайнятості здійснює перерахування коштів роботодавцю за перший місяць роботи працівника протягом п’яти робочих днів після зарахування коштів на рахунок регіонального центру зайнятості.

Повідомлення створене у рамках проекту, який впроваджує Всеукраїнська коаліція з надання правової допомоги у співпраці з Данською радою у справах біженців (DRC) завдяки фінансуванню від Гуманітарного фонду для України. Проте висловлені погляди та думки належать лише автору (авторам) та не обов’язково відображають погляди Гуманітарного фонду для України або Данської ради у справах біженців. Ні Гуманітарний фонд для України, ні DRC не можуть нести за них відповідальність.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Поради психолога щодо роботи сімейних лікарів з ветеранами

Гайд для ВПО “Юридичний супровід вирішення житлових питань ВПО”

Теоретичний гайд: як заповнити грантову заявку

Політика згуртованості: ЄС та Україна. Аналітична записка

OSINT-розвідка у роботі журналістів/ок