Що таке комунікаційна стратегія?

Марина Говорухіна, PR-директорка Центру інформації про права людини, незалежна PR-консультантка продовжує відповідати на питання Громадського Простору для "Бази Знань". Цього разу ми запитали: що ...

комунікаційна стратегія

Громадський Простір

Марина Говорухіна, PR-директорка Центру інформації про права людини, незалежна PR-консультантка продовжує відповідати на питання Громадського Простору для “Бази Знань“. Цього разу ми запитали:

що таке комунікаційна стратегія? 

Однією із найбільших помилок, які роблять громадські організації, коли починають комунікувати, є відсутність комунікаційної стратегії. Більше того, це означає, зазвичай, що у людей просто немає стратегії. Тому що комунікаційна стратегія починається тільки після того, як ви сформулювали вашу стратегію діяльності організації. Без цього це неможливо. Навіщо потрібна комунікаційна стратегія? Тому що ви розумієте, куди хочете прийти. Здається, це сказав Льюїс Керрол: якщо ви не розумієте, куди хочете прийти, то взагалі не прийдете нікуди. Тобто комунікаційна стратегія – це номер один.

Коротко: із чого складається комунікаційна стратегія? 

Перше. Ви маєте визначити, де ви зараз знаходитеся. Варто провести моніторинг ЗМІ – як про вас пишуть, як про вас говорять інші громадські організації, як про вас кажуть ваші партнери, держава, журналісти, люди? Ви визначили, де ви зараз.

Далі вам треба зрозуміти, куди ви хочете піти. Це означає – визначити комунікаційні цілі, які мають бути конкретними і вимірюваними в часі.

Після визначення комунікаційних цілей, ви маєте визначити цільову аудиторію, хто нею є.

Після того, як ви дуже детально визначили свою цільову аудиторію, ви маєте сформулювати ключове повідомлення: що ви їй, власне, будете говорити.

Після цього ви маєте визначити інструмент: яким чином ви будете говорити вашій цільовій аудиторії ваше ключове повідомлення.

Звісно, в кінці має бути  аналіз – чого ви досягли, чи вам це вдалося, чи не вдалося. Більше того, комунікаційна стратегія має аналізуватися постійно. Це не так, що спочатку ми зробили і за рік подивилися: це в нас не вийшло, а це вийшло не дуже, а ось це вийшло добре. Ви маєте вже після двох тижнів початку роботи  подивитися, чи все вийшло, чи все окей. Якщо щось не працює, можливо, потрібно міняти інструменти. Можливо, не працює ваше ключове повідомлення і так далі.

Але без комунікаційної стратегії працювати не рекомендую.

_____________________________________

Ілюстрація Віталія Ніщименка


Останні публікації цього розділу:

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО

Як НУО спілкуватись із ШІ: цінні поради для ефективних запитів