Основи побудови команди: досвід “Пласту”
Дмитро Колесник - член Крайової пластової ради (Наглядової ради) Пласту – Національної Скаутської Організації України і координатор освітніх програм Фундації соціальних інновацій “З країни в Україну” ...
Додано:
Громадський Простір
Дмитро Колесник - член Крайової пластової ради (Наглядової ради) Пласту – Національної Скаутської Організації України і координатор освітніх програм Фундації соціальних інновацій “З країни в Україну” ділиться із “Базою Знань” на Громадському Просторі багатолітнім досвідом легендарного “Пласту”. Цього разу Дмитро розповідає про:
основи побудови команди
У Пласті команда будується з самого дитинства – у форматі гуртка. І такий гурток на 6 – 7 дітей – це і є команда. Більше навіть, ніж команда. Тут розподіляються ролі і кожні півроку діти обирають собі роль в середині гуртка: чи той гуртковий як керівник, чи той, хто відповідає за гроші, чи ще якісь інші ролі. Надалі вони мають відповідати цій ролі, здійснювати певні обов’язки і, відповідно, мати права. Кожні півроку, максимум за рік, ці ролі міняються.
Таким чином, Пласт намагається з дитинства закласти структуру того, як це відбувається в житті, адже наші ролі в житті можуть мінятись. І навіть всередині однієї команди, працюючи над певним проектом, часто буває так, що роль кожної окремої особи трішки міняється. Протягом навіть одного проекту або в різних проектах ми одночасно працюємо і відповідно маємо різні ролі.
Якщо перейти до командної роботи дорослих, до тих, хто здійснює проекти в Пласті, я би виділив таке:
- Уміння кожного члена команди мобілізуватись на спільну роботу і, одночасно, вміння працювати самостійно.
- Якщо ми говоримо про волонтерів, то тут важливо вміти, наприклад, ввечері після роботи зробити щось для проекту і вміти зробити це самостійно.
- Результат роботи дати на фідбек іншим членам команди.
- Тут дуже допомагають Google-документи, всі в них працюють, хоч не всі це роблять це правильно і ефективно. Але ми зараз користуємось ними і це дуже зручно – тим, що ти сам можеш попрацювати в такому документі, коли тобі зручно – хоч ввечері, хоч вночі; а той, кому зручно попрацювати в робочий час, працює над документом в робочий час. Головне – правильно користуватись функціями. Насправді, таких штучок зараз дуже багато і їх варто використовувати.
Дух команди. Багато чого залежить від лідера команди, від того, хто її створив, і від того, як вона почне працювати. Звичайно, тут варто використовувати такий принцип, як то буде англійською: «Work hard, party harder», тобто працюй важко, а розважайся ще краще. Тобто варто знаходити час на неформальне спілкування, на розваги всередині команди. Навіть, якщо це дуже різноманітна команда і немає можливості провести цілий день на природі в якомусь неформальному спілкуванні, то важливо мати спільне дозвілля, принаймні, одну годину. Наприклад, кожної другої п’ятниці робити якісь годинні зустрічі в тому офісі, наприклад, де ви працюєте.
- Важливо також мати спільні елементи зовнішності. Це такі дрібнички, як спільні (забренодовані – авт.) футболки – те, що може відрізняти. Або коли всі збираються над чимось працювати, варто мати якісь спільні елементи, наприклад, ручки.
____________________________________________
Ілюстрація Віталія Ніщименка
Транскрибування: Юлія Садовська