Відкрито конкурси підпрограми МЕДІА “Креативна Європа” 2025

Великим здобутком на шляху до євроінтеграції є збільшення обсягів підтримки Європейським Союзом сектору культури та креативних індустрій в Україні. Йдеться про відкриття можливості повної участі ...

writing-on-a-notebook press преса змі медіа
Відкрито конкурси підпрограми МЕДІА “Креативна Європа” 2025

Великим здобутком на шляху до євроінтеграції є збільшення обсягів підтримки Європейським Союзом сектору культури та креативних індустрій в Україні. Йдеться про відкриття можливості повної участі України в конкурсах підпрограми Медіа Програми ЄС “Креативна Європа”, що передбачено Річною Робочою Програмою 2025. Підрограма Медіа програми ЄС “Креативна Європа” спрямована на підтримку європейських кіно- та аудіовізуальних індустрій та на розвиток, розповсюдження і просування європейських творів, беручи до уваги сучасне цифрове середовище. Обсяг фінансування проєктів, що здобувають підтримку за умовами конкурсів цієї підпрограми становить 58% від загального бюджету програми ЄС “Креативна Європа”.

Станом на зараз вже відкрито вісім конкурсів підпрограми Медіа, а саме:

1. Європейська спільна розробка European slate development (CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE)

Бюджет: 18 000 000 €

Дедлайн: 05 грудня 2024, 17:00 за брюссельським часом

Ключові моменти: для розробки від 3 до 5 робіт для комерційного розповсюдження, призначених для показу в кінотеатрах, в сітці телевізійного мовлення або комерційного розповсюдження на цифрових платформах чи в мультиплатформеному середовищі в таких категоріях: анімація, креативна документалістика або художні фільми. Заявники можуть додати до свого проєкту короткометражний фільм від молодого таланту (за бажанням).

2. Розробка відеоігор та іммерсивного контенту Video game and immersive content development (CREA-MEDIA-2025-DEVVGIM)

Бюджет: 7 000 000 €

Дедлайн: 12 лютого 2025, 17:00 за брюссельським часом

Ключові моменти: для європейських продюсерів відеоігор, XR-студій та аудіовізуальних продакшн-компаній, щоб розробляти відеоігри та інтерактивний іммерсивний контент.

3. Телевізійний та онлайн контент TV and online content (CREA-MEDIA-2025-TVONLINE)

Бюджет: 20 000 000 €

Дедлайни:

05 грудня 2024, 17:00 за брюссельським часом, 40% бюджету

14 травня 2025, 17:00 за брюссельським часом, 60% бюджету

Ключові моменти: для телевізійного та онлайн-контенту (художні фільми, анімація та документальні фільми), призначені для показу на лінійних та нелінійних медіа.

4. Розвиток талантів та навичок: SKILLS AND TALENT DEVELOPMENT (CREA-MEDIA-2025-TRAINING)

Бюджет: 7 500 000 €

Дедлайн: 24 квітня 2025, 17:00 за брюссельським часом

Ключові моменти: особлива увага буде приділятися підтримці нових креативних процесів (наприклад, міждисциплінарна співпраця, інноваційний сторітелінг, що поєднує креативні та цифрові навички), впровадженню цифрових інновацій у виробництві (віртуальне виробництво, постпродакшн) і поширенню (маркетинг, просування, залучення аудиторії); використанню цифрових інструментів для виробництва та розповсюдження відеоігор; підвищенню ефективності використання прав інтелектуальної власності; та переходу до екологічно стійких практик.

5. Медіа 360°: MEDIA 360° (CREA-MEDIA-2025-MEDIA360)

Бюджет: 21 000 000 €

Дедлайн: 09 січня 2025, 17:00 за брюссельським часом

Ключові моменти: метою ініціативи MEDIA 360° є розвиток аудіовізуальних хабів, здатних запропонувати стратегічний набір заходів, що відповідають ключовим можливостям і викликам на європейському рівні. А також впровадженню нових технологій чи бізнес-моделей в аудіовізуальному секторі. Заявники мають представити всебічну стратегію, узгоджений пакет заходів і значну додану вартість та структурний вплив на європейську аудіовізуальну індустрію.

6. Інноваційні інструменти та бізнес-моделі: Innovative tools and business models (CREA-MEDIA-2025-INNOVBUSMOD)

Бюджет: 8 000 000 €

Дедлайн: 16 січня 2025, 17:00 за брюссельським часом

Ключові моменти: розробка та/або поширення інноваційних інструментів і бізнес-моделей для покращення видимості, доступності, охоплення аудиторії та різноманітності європейських творів у цифрову епоху, а також підвищення конкурентоспроможності та сприяння екологічній трансформації європейської аудіовізуальної індустрії.

7. Промокампанії європейських кінофільмів: Films on the Move (CREA-MEDIA-2025-FILMOVE)

Бюджет: 16 000 000 €

Дедлайни:

20 березня 2025, 17:00 за брюссельським часом, 40% бюджету

17 липня 2025, 17:00 за брюссельським часом, 60% бюджету

Ключові моменти: для ширшого розповсюдження нових ненаціональних європейських фільмів, зокрема шляхом стимулювання продажів та інвестицій з боку агентів і кінотеатральних дистриб’юторів у просування та належний розподіл ненаціональних європейських фільмів.

8. Розвиток аудиторії та кіноосвіта Audience Development and Film Education (CREA-MEDIA-2025-AUDFILMEDU)

Бюджет: 6 000 000 €

Дедлайн: 27 березня 2025, 17:00 за брюссельським часом

Ключові моменти: збільшення інтересу та знань аудиторії, особливо молоді, про європейські фільми та аудіовізуальні твори, включаючи спеціальні програми з кінематографічної спадщини. Заходи мають включати події, орієнтовані на аудиторію та інноваційні або транскордонні ініціативи з кінопедагогіки. Заохочується співпраця між кіноінституціями та онлайн-платформами.

Загальний обсяг фінансової підтримки проєктів, що здобудуть гранти в рамках вищезазначених конкурсів — 103 мільйони євро.

Відповідно до Річної Робочої Програми 2025, бюджет програми ЄС “Креативна Європа” становить 340 мільйонів євро.

Програма ЄС “Креативна Європа” є гнучкою та адаптивною щодо викликів на Європейському континенті. У зв’язку з цим, програма передбачає спеціальні заходи у відповідь на потреби українського культурного та креативного секторів, пов’язані з військовою агресією рф проти України. Так, Річною Програмою 2023 було запроваджено спеціальний конкурс для українських організацій культурних та креативних секторів, митців  та професіоналів. У 2025 році “Креативна Європа” продовжить підтримку українських митців, культурних операторів та вимушено переміщених осіб для забезпечення їх доступу до культури у часи цих надзвичайних викликів. Наприкінці жовтня цього року чекаємо на оголошення нового спеціального конкурсу для України з загальним обсягом підтримки 5 мільйонів євро

Більше інформації за посиланням:   

https://culture.ec.europa.eu/news/creative-europe-in-2025-focus-on-green-and-digital-transitions-on-strengthening-social-and-economic-resilience

“Креативна Європа” – це програма Європейського Союзу, спрямована на підтримку культурного, креативного та аудіовізуального секторів. Метою програми є захист, розвиток та промоція європейського культурного та мовного розмаїття та спадщини, а також підвищення конкурентоспроможності та економічного потенціалу сектору культурних та креативних індустрій, зокрема аудіовізуального. Україна стала учасницею програми у 2016-му році. З того ж часу українські заявники можуть отримувати грантову підтримку у понад 30 різних конкурсах. Загальний європейський бюджет програми 2021-2027 років складає 2,44 млрд євро. Наразі програма працює у 40 країнах.

В Україні постійно працює Національне бюро програми, яке надає консультаційну підтримку українським заявникам та поширює актуальну інформацію про програму. 

Контакти Бюро в Україні: 

https://creativeeurope.in.ua 

[email protected] 

Telegram-канал: https://t.me/creativeeuropeua 


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Tolocar презентував інноваційні рішення на "Майстернях міст"

Чи може соціальне підприємництво відіграти роль у зміцненні сільських регіонів України?

Адвокаційна поїздка українських мерів у США для підтримки зеленої енергетики України

Молодь з 30 громад здобули навички адвокатування у межах проєкту «Активна молодь – сильна громада»

Як робота із експертним громадським сектором допомагає територіальним громадам ставати енергетично незалежними?