Місцева влада Ріпкинської громади знає, як забезпечити ефективну взаємодію із громадськістю

1 листопада 2024 року експерти Центру Доброчин провели семінар «Участь жителів у процесі прийняття рішень на місцевому рівні» для представників місцевого самоврядування Ріпкинської селищної ...

Додано:
DobroCN

01
Місцева влада Ріпкинської громади знає, як забезпечити ефективну взаємодію із громадськістю

1 листопада 2024 року експерти Центру Доброчин провели семінар «Участь жителів у процесі прийняття рішень на місцевому рівні» для представників місцевого самоврядування Ріпкинської селищної територіальної громади Чернігівської області.

У вітальному слові керівник проєкту Наталія Дрозд зазначила, що громадянська активність зросла і тепер настав час допомогти перенести фокус на системну участь жителів у процесах прийняття рішень. Воєнний стан не є перешкодою для залучення жителів до прийняття рішень. Важливо шукати нові форми взаємодії, враховуючи безпекову складову. Тому важливо не лише створити законодавчі умови для впровадження інструментів громадської участі на місцевому рівні, а й забезпечити їх системне застосування.

01 02

04 05

Тренер Олександр Підгорний розповів яке значення мають статут територіальної громади та інші локальні рішення для створення ефективної системи взаємодії влади та жителів. Адже основна мета громадської участі, це – залучення жителів до ухвалення рішень, які мають відповідати потребам і бажанням спільноти. Громадська участь допомагає визначити проблеми, що виникають, розглянути альтернативні рішення й посилити ефективність вибраного рішення.

Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” визначає ряд форм локальної демократії за допомогою яких жителі громад можуть брати участь у процесі розробки управлінських рішень: загальні збори (конференція) жителів, громадські слухання, місцеві ініціативи, органи самоорганізації населення (ОСН), консультативно-дорадчі органи при органах та посадових особах місцевого самоврядування, публічні консультації, участь жителів у плануванні та розподілі коштів місцевого бюджету, громадське оцінювання діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування та інші форми участі, що не суперечать закону.

Інструменти громадської участі, передбачені у законодавстві, діють, навіть якщо статут відсутній. Відсутність статуту, зокрема унормованих процедур, переважно негативно впливає на те, як жителі цими інструментами користуються від запровадження ідеї до втілення її у життя. Для більш ефективної взаємодії з громадою варто ухвалити статут та положення, які регулюють інструменти громадської участі.

Також варто пам’ятати, що жителі, представники громадянського суспільства, бізнесу та інших груп населення активно долучаються лише тоді, коли розуміють, що можуть реально вплинути на кінцеве рішення чи його реалізацію.

 

Діяльність проходить в рамках проєкту “Краща стійкість і зміцнення місцевої демократії в звільнених територіальних громадах Чернігівської області” за підтримки програми «Україна: допомога, стійкість, відновлення» – проєкт Німецького фонду Маршалла Сполучених Штатів Америки (U3R).


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я