Консультант/ка з оцінки потреб та удосконалення послуг місцевого самоврядування
Місцезнаходження: Партнерські громади DOBRE в таких областях України: Дніпропетровська (Васильківська ТГ), Запорізька (Широківська ТГ), Миколаївська (Снігурівська ТГ), Харківська (Мереф’янська, Чугуївська ТГ), Херсонська (Великоолександрівська ТГ), Чернівецька (Великокучурівська, Хотинська ТГ), Чернігівська (Корюківська, Сновська ТГ) – перелік громад, з якими буде працювати консультант/ка, буде узгоджений після інтерв’ю
Відділ: DOBRE, Надання послуг місцевого самоврядування
Підпорядковується: Експерту з надання послуг місцевого самоврядування, Спеціалісту з надання послуг місцевого самоврядування
Очікуваний початок: Cічень 2024 року
Тривалість контракту: 6 місяців
Передумови:
Програма USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE) – це дев’ятирічна програма, що виконується Глобал Ком’юнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Програма DOBRE тісно співпрацює зі 100 територіальними громадами (ТГ) у десяти областях України, щоб допомогти їм реалізувати переваги та справитися із викликами, які приносить децентралізація. Програма DOBRE надає технічну та матеріальну підтримку ТГ задля допомоги їм здійснювати урядування відкрито та підзвітно; відповідати на потреби громадян; підтримувати активну залученість громадян до прийняття рішень та вироблення політик. Підтримка з боку Програми DOBRE враховує низку секторів: стратегічне планування; просторове планування; фінансове управління; надання муніципальних послуг; місцевий економічний розвиток; зміцнення спроможності органів місцевого самоврядування; практики доброго урядування; а також гендерно орієнтовані та молодіжні політики.
Упродовж 2022-2025 років Програма DOBRE співпрацюватиме напряму із щонайменше з 60 ТГ України, аби допомогти їм подолати наслідки війни, відновити та відбудувати, і продовжувати їхню траєкторію позитивного та сталого розвитку. Партнерами Глобал Ком’юнітіз у консорціумі виконавців Програми DOBRE є Український кризовий медіа-центр (УКМЦ), Фонд розвитку місцевої демократії (FSLD/FRDL) та Малопольська школа публічної адміністрації при Краківському університеті економіки (MSAP/UEK), Польща.
З початку неспровокованого та невиправданого вторгнення Росії в Україну партнерські громади DOBRE зіткнулися з додатковими викликами у сфері муніципальних послуг, пов’язаними з пошкодженням або знищенням муніципальної інфраструктури, відсутністю та перериванням енергопостачання, зміною структури населення, нестачею кваліфікованого персоналу тощо.
DOBRE підтримуватиме партнерські громади у відновленні та/або покращенні муніципальних послуг, включаючи (але не обмежуючись) водопостачання, каналізацію, управління твердими відходами, громадське освітлення, спорт, культуру, шкільну та дошкільну освіту, охорону здоров’я, утримання доріг та тротуарів, соціальну допомогу, громадський транспорт тощо. Кожна громада обере одну пріоритетну послугу для відновлення або покращення на основі оцінки потреб, проведеної DOBRE.
Програма DOBRE підтримуватиме оцінку потреб у відновленні або покращенні муніципальних послуг та розробку програм вдосконалення/відновлення послуг місцевого самоврядування (ПВП) для обраної послуги, надаючи консультаційну підтримку цільовим територіальним громадам.
Також DOBRE має намір підвищити компетенції існуючого та новоприбулого персоналу партнерських громад.
Обов’язки:
Загальна відповідальність консультанта з оцінки потреб та удосконалення послуг місцевого самоврядування полягає у сприянні проведенню всебічної оцінки потреб та довгострокового планування для покращення послуг, на основі широкого залучення громадян на всіх етапах, та навчанні представників партнерських місцевих самоврядувань сталому розвитку послуг.
Консультант підтримуватиме проведення оцінки потреб у відновленні або покращенні муніципальних послуг відповідно до методології DOBRE. На основі процесу та результатів оцінки потреб DOBRE обере ТГ для надання підтримки у розробці програм покращення надання послуг.
На основі оцінки потреб громади обирають пріоритетні послуги, які потребують першочергового відновлення та/або покращення, та створюють робочі групи з представників різних населених пунктів громади. Робочі групи за підтримки консультантів DOBRE розробляють середньо- або довгострокову програму вдосконалення/відновлення надання послуг місцевого самоврядування (ПВП) відповідної послуги.
Відібрані консультанти будуть працювати у координації з Київським офісом програми DOBRE, програмними спеціалістами та галузевими консультантами (за наявності).
Консультант з оцінки потреб та удосконалення послуг місцевого самоврядування відповідає за виконання таких завдань:
Завдання 1 (до 8 днів на громаду). Сприяння проведенню оцінки потреб у відновленні або покращенні муніципальних послуг та підтримка ТГ у впровадженні методології DOBRE, включаючи:
- Підтримка створення профілю муніципальних послуг ТГ
- Проведення інтерв’ю з керівництвом ТГ
- Консультації ТГ щодо проведення опитування лідерів громадської думки
- Координація процесу оцінки потреб з регіональною громадською організацією-партнером DOBRE (за наявності)
- Допомога ТГ у створенні презентації результатів оцінки потреб.
Об’єм робіт: 16 робочих днів – робота в 2 громадах, включаючи одну поїздку в кожну громаду. Окремі зустрічі можуть бути проведені в режимі онлайн.
Завдання 2 (до 6 днів на громаду). Створення робочої групи та діагностика пріоритетної послуги. Створення робочих груп з покращення надання послуг (РГ), що складаються з муніципальних посадовців, постачальників послуг, представників громадян, молодіжних рад, інших зацікавлених сторін, та керівництво їх зусиллями щодо збору та організації даних, пов’язаних з поточним контекстом надання публічних послуг та задоволеністю клієнтів, включаючи:
- Розробка анкети щодо поточного контексту обраної громадою послуги та технічних характеристик послуги, включаючи охоплення, тарифи, збір плати за користування, інші характеристики технічних деталей, інформацію про постачальника послуги, інші деталі.
- Консультації із зацікавленими сторонами, інтерв’ю та брифінги через зустрічі з РГ, надавачами муніципальних послуг та іншими ключовими інформаторами, інтерв’ю зі спеціалістами, органами влади та іншими зацікавленими сторонами, отримання інформації з стратегічних планів ТГ.
- Надання емпіричних спостережень щодо поточного контексту послуги, відвідування населених пунктів об’єднаних громад та зустрічі з членами громади.
- Тісна співпраця з РГ щодо огляду та узагальнення проблем, пов’язаних з послугою.
- Сприяння розробці SWOT-аналізу для обраної послуги та розробка остаточного опису SWOT-аналізу.
- Сприяння розробці сценарного аналізу та підготовка остаточного опису розроблених сценаріїв.
Об’єм робіт: 6 робочих днів – робота в одній громаді, включаючи одну поїздку. Окремі зустрічі можуть бути проведені в режимі онлайн
Завдання 3 (до 12 днів на громаду). Визначення цілей, завдань та проектів. Робота з РГ через зустрічі та сесії для розробки Програми вдосконалення/відновлення надання послуг (ПВП) для обраної громадою послуги, включаючи наступні етапи планування:
- Сприяння визначенню довгострокових цілей у сферах законодавчої бази, фінансової стійкості, технічного покращення, залучення громадян та прозорості, а також цілей послуг.
- Робота з іншими консультантами та програмними офіцерами, призначеними в громаду, для визначення стандартів послуг, результатів діяльності, показників, за якими можна вимірювати та оцінювати якість послуг.
- Робота з РГ для визначення проектів, завдань та завдань для вирішення проблем та складання плану реалізації/дій.
- Допомога РГ у пріоритизації проектів та визначенні графіку/періоду реалізації з зазначенням джерел фінансування за роками.
Об’єм робіт: 12 робочих днів – робота в одній громаді, включаючи дві поїздки в громаду. Окремі зустрічі можуть бути проведені в режимі онлайн.
Завдання 4 (до 12 днів на громаду). Забезпечення стійкості покращень. Допомога партнерським громадам у розробці Комунікаційного плану, Плану реалізації та технічної підтримки, Плану залучення коштів для фінансування проектів ПВП, Плану моніторингу та оцінки як частини Програми покращення/відновлення надання послуг:
- Обговорення з РГ та допомога у розробці Плану реалізації та технічної підтримки для забезпечення стійкого покращення послуги.
- Обговорення з РГ та допомога у визначенні дій для сталого розвитку послуги, включаючи покращення розрахунку платежів та методів отримання платежів для досягнення беззбитковості та фінансової стійкості послуги (якщо такі платежі дозволені законом).
- Обговорення з РГ та ідентифікація потенційних джерел фінансування (державні джерела фінансування, міжнародні джерела фінансування: гранти, програми технічної допомоги, інші незаборонені джерела фінансування) допомога у розробці Плану залучення коштів для фінансування проектів ПВП.
- Допомога у розробці Плану моніторингу та оцінки.
- Обговорення з РГ та громадами щодо встановлення способів комунікації з громадянами та цільовою аудиторією та можливості залучення молоді до реалізації/моніторингу ПВП.
- Обговорення з РГ та допомога у розробці Комунікаційного плану для ПВП.
- Інші заходи, узгоджені з Київським офісом Програми DOBRE.
Об’єм робіт: 12 робочих днів – робота в одній громаді, включаючи дві поїздки в громаду. Окремі зустрічі можуть бути проведені в режимі онлайн.
Завдання 5 (до 4 днів на громаду): Забезпечення підготовки та проведення громадського обговорення Програми покращення/відновлення надання послуг. Допомога партнерським громадам у підготовці доступних для сприйняття матеріалів для громадських обговорень, виборі каналів комунікації з мешканцями, ефективних інструментів залучення до обговорення.
- Проведення зустрічі з РГ та допомога у підготовці зрозумілих та доступних для сприйнята матеріалів (презентації, інфографіка тощо) які пояснюють суть заходів ПВП та їх вплив на громаду для проведення громадських обговорень, визначенні найбільш ефективних каналів для інформування та залучення громадськості до обговорення заходів Програми відновлення/покращення надання послуг місцевого самоврядування (ПВП). Допомога із аналізом результатів громадського обговорення.
Об’єм робіт: 4 робочих дні – робота в одній громаді. Окремі зустрічі можуть бути проведені в режимі онлайн.
Загальна тривалість роботи: 50 днів на 2 ТГ (8 днів на оцінку потреб у кожній із двох ТГ та до 34 днів на розробку SDIP в одній обраній ТГ).
Також очікується, що консультант братиме участь в онлайн-тренінгах для уточнення підходів DOBRE до оцінки потреб та покращення надання послуг місцевого самоврядування.
Очікувані результати
У кожній цільовій громаді відібрані кандидати повинні будуть підготувати результат(и), пов’язані з конкретним завданням(ями), описаними вище:
- Завершена оцінка потреб у відновленні або покращенні муніципальних послуг та підготовлена презентація з підтверджуючими документами.
- Створена робоча група з покращення надання послуг. Завершений аналіз цільової послуги.
- Проект комплексної програми вдосконалення послуг поданий до київського офісу для перегляду.
- Остаточний ПВП розроблений та погоджений громадою та технічною командою DOBRE.
- Підготовлені та погоджені із громадою та технічною командою DOBRE матеріали для громадського обговорення проекту ПВП та аналітичний звіт про результати такого обговорення.
Освіта та навчання
- Вища освіта у відповідній галузі (маркетинг, менеджмент, управління проектами, державне управління та суміжні галузі) або поєднання досвіду (5 років) та освіти у цій сфері є обов’язковими.
Досвід
- Досвід роботи експертом та консультантом у сфері покращення муніципальних послуг, що включає (але не обмежується) управління відходами, водопостачання та водовідведення, утримання доріг та тротуарів, шкільну та дошкільну освіту, охорону здоров’я, вуличне освітлення, спорт, культуру тощо.
- Щонайменше 3 роки досвіду роботи з місцевим самоврядуванням на рівні територіальної громади.
- Досвід проведення онлайн та офлайн зустрічей.
- Досвід організації опитувань громадян буде перевагою.
- Знання англійської мови на робочому рівні бажане, але не обов’язкове.
- Попередній досвід роботи з місцевими НУО та/або міжнародними програмами, що фінансуються донорами, є перевагою.
Технічні навички
- Високі аналітичні та звітні навички.
- Командний гравець з відмінними навичками планування.
- Здатність вирішувати проблеми на місцях з командами.
- Відмінне володіння Excel, MS Office та іншими базами даних.
- Глибокі знання процесів децентралізації.
- Знання стратегічного планування та підходів до сталого покращення послуг.
- Організація та проведення зустрічей з громадянами та посадовцями.
- Навички модерації та фасилітації.
- Досвід проведення онлайн-тренінгів.
Інші кваліфікації
- Здатність добре працювати в нестабільних та часто змінюваних умовах безпеки.
- Здатність подорожувати Україною до громад.
Мовні навички
Вільне володіння українською мовою (письмовою та усною).
Кандидатів просимо надсилати на [email protected] із зазначенням Консультант/ка з оцінки потреб та удосконалення послуг місцевого самоврядування в темі до 10.00 год., 02 січня 2025 року наступні документи:
- Форма rfq_Консультант_інфо форми;
- Форма Annex-4775- надайте вартість ваших послуг у таблиці завдань з дедлайнами;
- Форма rfq Biodata
- Ваші CV та cover letter.
- Реєстраційні документи ФОП.
Надсилайте документи в pdf форматі, форму Annex та Biodata необхідно підписати в зазначених полях.
З повагою,
Команда Global Communities