МОДЕЛЬ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ WIN-WIN-WIN
Грати в соціальний PR "по-великому?" Для початку, просто по-справжньому. Як покращити взаємодію та комунікацію у соціальній сфері? Які помилки допускаються та як їх можна обійти? Дуже прості речі, ...
Додано:
Наталія Бурило
Грати в соціальний PR “по-великому?” Для початку, просто по-справжньому. Як покращити взаємодію та комунікацію у соціальній сфері? Які помилки допускаються та як їх можна обійти? Дуже прості речі, які творять дива.
Здається, таке банальне питання «як взаємодіяти з громадськістю?» під час соціальних проектів не виникає вже давно. Чому? Бо зазвичай PR-взаємини з людьми вивчаються загально, не відокремлюючись на бізнесову, культурну, політичну, соціальну сфери. «PR – і в Африці PR»?! – Ні, тут краще підійде «PR – дєло тонкое». До всього і всіх потрібен свій підхід. І що цікаво – підходи ніколи не стоять собі на місці – вони перебувають у постійній трансформації. У соціальному PR існує такий шаблон: є громадськість, є ми (НДО), є грантові гроші – що ще потрібно? Тож як не просто грати в соціальні ігри, а ефективно взаємодіяти, та як убезпечити соціальний проект від моделі lost-lost-lost замість win-win-win?
Що означає модель WIN-WIN-WIN (3W)?
- І WIN – НДО
- ІІ WIN – громадськість
- ІІІ WIN – держава і світ (будьмо трохи глобалістами – всі впливають на всіх, хочуть це «всі» або не хочуть; навіть якщо ми не змінюємо світ у широкому уявленні, ми змінюємо його статистику!)
Що означає модель LOST-LOST-LOST (3L)?
- І LOST – НДО (яка не отримала тієї користі, якої жадала та мала б отримати у результаті комунікації та взаємодії)
- ІІ LOST – громадськість (яка також не отримала необхідної користі та/або бажаного задоволення)
- ІІІ LOST – держава і світ (стакан стає все більше наполовину порожнім)
КОЛИ СОЦІАЛЬНИЙ PR ПРОГРАЄ?
- якщо люди, які працюють у соціальній сфері, не знають та ще й забувають про свою ЦА – їх наміри, бажання, моделі поведінки тощо)
- якщо факапи сприймаються (або взагалі не сприймаються) як «іздєржкі» сфери діяльності і що у соціальному PR «МОЖНА»
- якщо громадські проекти завершуються одразу після завершення (тавтологія не випадкова) – тобто, відсутність аналізу ситуації для впровадження сталих результатів
- якщо немає чітких показників КРІ (соц. проект заради соц. проекту)
- якщо соц. проект є штучним – «треба для галочки»
- якщо ЦА залишається кинутою напризволяще і (о ні!) з проігнорованими зверненнями (питаннями, проханнями тощо)
- якщо працівники соціальної сфери далекі від теми, в якій працюють
- якщо соціальний PR – це «лише робота»
- якщо лінь, нерозуміння«навіщо», перегорання більше за компетентність та щирий інтерес
ЩО Я РАДЖУ ВИПРАВИТИ ВЖЕ ЗАРАЗ?
- Пам`ятати про свою цільову громадськість не лише тоді, коли вона вам потрібна, але й коли ви їй потрібні. Залишайтеся поруч!
- Нагадуйте про себе. Це частина того зв`язку, за яким не шкода піти й на край землі. Не будьте такими меркантильними – див. пункт 1.
- Радуйте свою громадськість. Знаю, що іноді і себе нелегко порадувати, але якщо ви продовжуєте свою соціальну діяльність – робіть приємні сюрпризи своїй ЦА. Так ви зробите приємне і собі також.
- Помічайте те, про що вони не говорять. Якщо ЦА вже сама про це заговорила – ви запізнилися… Передбачайте незручності вашої громадськості та будьте попереду у їх подоланні. Не дайте часу ЦА почати скаржитися на проблеми.
- Відкиньте страх бути неприйнятим, «іншим», не в «тусовці». Подумайте над тим, що вас міцно об`єднує з вашою target group (цілі, бажання, проблеми, принципи, смаки тощо). Будьте щирими, іноді канцелярське тонування дуже зайве.
- Пам`ятайте про SCR – social corporative reputation. Будьте відповідальними за свої вчинки і слова.
P.S. Дорогий піарнику, ти – не просто «людина». Розумієш … ти маєш бути Людиною і Професіоналом. І це майстерно суміщати, але Професіонал під час робочої діяльності повинен говорити у тобі гучніше. ЛюдиноПрофесіонал. Громадськість добре розуміє, що ти втомився, щось не знаєш, не хочеш щось робити тощо – але тобі не варто їй самій показувати це. Громадськість дуже гостро реагує на нещирість і байдужість. Вона може розізлитися і тоді ніяких WIN-WIN-WIN. Ніщо не може зчинитися на краще, допоки формальність панує над реальними KPI, чесними намірами та транспарентною діяльністю.