Жіночий консорціум України розпочинає пілотний проект з запровадження нової для України моделі роботи учнівського самоврядування

Учнівське самоврядування – дієвий інструмент залучення дітей до прийняття рішень, які безпосередньо впливають на їх шкільне життя. Участь дітей є новою для України і тому діти, члени учнівського ...

DSC_0521
Жіночий консорціум України розпочинає пілотний проект з запровадження нової для України моделі роботи учнівського самоврядування

Учнівське самоврядування – дієвий інструмент залучення дітей до прийняття рішень, які безпосередньо впливають на їх шкільне життя. Участь дітей є новою для України і тому діти, члени учнівського самоврядування  іноді зустрічаються з певними ризиками: перевантаження заходами, залучення їх  до ініціатив, які цікавлять дорослих, але не відображають інтереси їх та інших учнів та учениць, та власне те, що діти можуть бути позбавлені реальної можливості висловити свою думку.

Щоб забезпечити ефективну, етичну, послідовну участь дітей, дуже важливо слідувати певним принципам і міжнародним стандартам участі дітей. Саме на цьому базуватиметься співпраця Жіночого консорціуму України зі школами в яких розпочинається пілотний проект.

В основі цієї моделі взято досвід роботи Учнівських рад шкіл Британії, Молдови, та інших країн. Міжнародний експерт Іосіф Молдовану (Child Rights Information Center Moldova) у травні презентував дану модель в Україні і наразі допомагає опановувати необхідні навички учням та ученицям, які є члени учнівського самоврядування та їх координаторам.

Запропонована модель засновується на тому, що в органі учнівського самоврядування мають бути представлені різні групи дітей, і він має представляти інтереси кожного учня та кожної учениці.  Тому члени учнівського самоврядування потребують опанування нових навичок, вміння залучати до обговорення інших дітей, представляти проблеми більшості дітей, аргументувати пропоновану ініціативу,  вміти чути думки кожної дитини незалежно від її віку, національності, успішності в школі. В той же час велику роль у цьому процесі відіграють дорослі, які працюють в школі і мають навчитися новим навичкам у роботі з дітьми: дослухатися до думки дитини, вміти підтримувати дітей, та допомагати їм розвивати необхідні навики.

2-4 листопада у м. Києві пройшов тренінг для координаторів та учнів і учениць, які є членами учнівського  самоврядування. У проекті беруть участь 8 шкіл з з різних куточків України: Харків, Миколаїв, Добронадіївка, Слов’янськ, Біла Церква та Житомир. Школи були відібрані за мотиваційними листами, в яких діти і дорослі висловили своє бажання опановувати нові навики і розвивати презентовану модель.

Пілотний проект реалізується Жіночим консорціумом України за фінансової підтримки Save the Children від Шведського агентства міжнародного розвитку (SIDA).


 

Останні публікації цього розділу:

Абетка саморегуляції 6.0: завершено перший блок курсу з підтримки психічного здоров’я

Зміни розпочинаються з тебе: як на локальному рівні впливати на глобальні процеси. Досвід БУР

Обговорили співпрацю влади та неурядового сектору у сфері відновлення громад та регіону

Яка вона — українська ідентичність? Відкриті читання «Живої бібліотеки» — на DOCUSPACE

Літня Українська Миротворча Школа 2024

Для українців у Польщі запустили онлайн-курси з вивчення польської: як приєднатися до навчання