Оксана Романюк: Чоловіки VS жінки в українських ЗМІ – 80% VS 20%
За офіційними даними, жінок-журналісток більше ніж чоловіків-журналістів. Приблизно 60% журналістів є жінками, але у самих журналістських матеріалах лише 20% інформації присвячено жінкам. "Ми знали, ...
Додано:
Галина Жовтко
За офіційними даними, жінок-журналісток більше ніж чоловіків-журналістів. Приблизно 60% журналістів є жінками, але у самих журналістських матеріалах лише 20% інформації присвячено жінкам. “Ми знали, що є якийсь дисбаланс, що дійсно права жінок порушуються, але ми не уявляли, що настільки”, – розповідаєОксана Романюк, виконавча директорка Інституту Масової Інформації.
“Ми зіткнулись з проблемою, що дійсно… експерток мало. І це питання до самих жінок. Чому експерток мало? Тому що це саме суспільство так побудоване, жінка не вважає себе гідною коментувати, вона не вважає, що вона може завести блог на якомусь інтернет-ЗМІ і коментувати ситуацію. Друге, сама освіта, сама система побудована таким чином, що жінці набагато складніше ніж чоловіку будувати кар’єру. Тому тут питання на двох площинах – перше питання до самих жінок – щоб вони не обмежували себе, щоб вони розвивались, друге питання до журналістів – щоб вони дійсно шукали, виявляли цих експерток”, – зауважує Оксана Романюк.
Як показують результати дослідження ІМІ п’яти інтернет-ЗМІ, таких як Українська правда, Уніан, Укрінформ, Лівий берег та Обозреватель, та п’яти друкованих видань – Український тиждень, Газета по-українськи, Комсомольская правда, Факти та Сегодня:
Лише кожен 5й експерт, який залучався у ЗМІ, – жінка
Лише кожен 4й герой матеріалу – жінка
4 березня Офіс Ради Європи в Україні в рамках Спільної програми Європейського Союзу та Ради Європи «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні», Проекту «Впровадження європейських стандартів в українському медіа середовищі» та Проекту «Запобігання та боротьба з насильством щодо жінок та домашнім насильством в Україні» провели у Києві конференцію з питань насильства щодо жінок та гендерних стереотипів у ЗМІ.