Неймінг в громадських організаціях

Неймінг в громадських організаціях Неймінга в громадських організаціях немає. Значна кількість НУО навіть не підозрює, як важлива для організації чи проекту назва. Це стосується також міжнародних ...

Додано:
Maryna Hovorukhina

неминг
Неймінг в громадських організаціях

Неймінг в громадських організаціях

Неймінга в громадських організаціях немає. Значна кількість НУО навіть не підозрює, як важлива для організації чи проекту назва. Це стосується також міжнародних та донорських структур.

Наслідком є типові помилки, які роблять сприйняття інформації ну дууже складним. Давайте їх розглянемо.

Помилка 1. Довго – не значить правильно

Деякі представники громадських організацій переконані, якщо назва не буде відображати всіх нюансів діяльності організації, вона погана.

Наприклад, Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів.

Результат – їх називають «Ті, які з довгою назвою».

Помилка 2. Відрізнятися не можна. Бути як усі.

Найпопулярнішим словом в назві українських громадських організацій є Центр. Пишу це, як член правління Центру інформації про права людини  (буде ребрендинг, обіцяємо)

Центр протидії корупції

Центр зайнятості вільних людей

Центр UA

І т.п. Все більше центрів, все менше унікальності. Ще трохи, і представники неурядового сектору будуть запитувати один-одного «А ти з якого центру?»

Помилка 3. Англійська назва проекту для українців.

Цим грішать міжнародні фонди та програми. Наприклад, один з найбільших проектів по децентралізації в Україні, який працює з громадами і селами називається U-LEAD. Більше того, ця назва має розшифровку. Ukraine – Local Empowerment, Accountability and Development Programme. Українського варіанту немає.

Рекомендації для тих, хто хоче зробити з організації/проекту впізнаваний бренд.

  1. Робіть назву організації/проекту з 1, 2, максимум трьох слів.
  2. Подивіться, яку назву мають організації, які працюють в вашому напрямку, та зробіть назву, яка буде від них відрізнятися. Не бійтеся бути новаторами. Наприклад, назва Apple ніяк не пов’язана з технікою і комп’ютерами. Але ж всі знають, чим займається компанія.

Хороші приклади

Їх не так багато, але вони є.

Хороший приклад – організація «Дивовижні» – назва, яка викликає позитивні емоції та цікавість. Які ж вони ці дивовижні?

Або фонд «Tabletochki», яка суттєво відрізняється від переважної більшості благодійних фондів і чудово запам’ятовується.

 

А в наступній статті я розкажу, які прийоми можна застосовувати, для того, аби придумати назву проекту чи організації. Будемо практикувати

 


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

  • Богдана Стельмах

    Марино, чи варто так безапеляційно заявляти, що неймінгу взагалі нема? Для цього треба прошерстити назви всіх ГО :)

    • Maryna Hovorukhina

      Це авторська (моя особиста точка зору), а також спосіб спровокувати людей на дискусію :)

  • Anatoliy Skorohod

    Перепрошую, Ви обіцяли наступну статтю про неймінг, було б цікаво бо є така задача, у зв’язку з утворенням нової організації. Наш профіль – мониторинг та боротьба за прозорість бюджетних витрат на місцевому рівні, виявлення фактів розпилу місцевими урядниками коштів громади. Усі наші варіанти назв якісь банальні та занадто довгі, є робоча назва “За прозорий бюджет Херсона”, але на просторах діючих в Україні ГО, вже є зареєстрована організація з назвою “За прозорий бюджет”. Може буде ваша ласка та наштовхнете на більш креативний варіант. Дякую як що відпишете ! З РІЗДВОМ ХРИСТОВИМ !