Неймінг в громадських організаціях
Неймінг в громадських організаціях Неймінга в громадських організаціях немає. Значна кількість НУО навіть не підозрює, як важлива для організації чи проекту назва. Це стосується також міжнародних ...
Додано:
Maryna Hovorukhina
Неймінг в громадських організаціях
Неймінга в громадських організаціях немає. Значна кількість НУО навіть не підозрює, як важлива для організації чи проекту назва. Це стосується також міжнародних та донорських структур.
Наслідком є типові помилки, які роблять сприйняття інформації ну дууже складним. Давайте їх розглянемо.
Помилка 1. Довго – не значить правильно
Деякі представники громадських організацій переконані, якщо назва не буде відображати всіх нюансів діяльності організації, вона погана.
Наприклад, Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів.
Результат – їх називають «Ті, які з довгою назвою».
Помилка 2. Відрізнятися не можна. Бути як усі.
Найпопулярнішим словом в назві українських громадських організацій є Центр. Пишу це, як член правління Центру інформації про права людини (буде ребрендинг, обіцяємо)
Центр протидії корупції
Центр зайнятості вільних людей
Центр UA
І т.п. Все більше центрів, все менше унікальності. Ще трохи, і представники неурядового сектору будуть запитувати один-одного «А ти з якого центру?»
Помилка 3. Англійська назва проекту для українців.
Цим грішать міжнародні фонди та програми. Наприклад, один з найбільших проектів по децентралізації в Україні, який працює з громадами і селами називається U-LEAD. Більше того, ця назва має розшифровку. Ukraine – Local Empowerment, Accountability and Development Programme. Українського варіанту немає.
Рекомендації для тих, хто хоче зробити з організації/проекту впізнаваний бренд.
- Робіть назву організації/проекту з 1, 2, максимум трьох слів.
- Подивіться, яку назву мають організації, які працюють в вашому напрямку, та зробіть назву, яка буде від них відрізнятися. Не бійтеся бути новаторами. Наприклад, назва Apple ніяк не пов’язана з технікою і комп’ютерами. Але ж всі знають, чим займається компанія.
Хороші приклади
Їх не так багато, але вони є.
Хороший приклад – організація «Дивовижні» – назва, яка викликає позитивні емоції та цікавість. Які ж вони ці дивовижні?
Або фонд «Tabletochki», яка суттєво відрізняється від переважної більшості благодійних фондів і чудово запам’ятовується.
А в наступній статті я розкажу, які прийоми можна застосовувати, для того, аби придумати назву проекту чи організації. Будемо практикувати