Програма підвищення кваліфікації “Фінансовий менеджмент для НПО: дієві фінанси для успішних проектів” – дводенний інтенсивний курс, який допоможе опанувати навики фінансового менеджменту для успішного управління фінансами.
Курс ідеально підходить для співробітників НПО, які займаються фінансами в неприбуткових організаціях.
Програма охоплює всі необхідні інструменти та ноу-хау ефективних фінансових стратегій, що є запорукою фінансової надійності та безпечності вашої НПО.
Ключові питання:
- правильне використання фінансових інструментів – огляд ключових систем та процедур фінансово управління;
- практичні поради та інструменти для створення дієвої фінансової системи НПО;
- підзвітність та прозорість на практиці – фінансовий контроль виконання проектів/програм та задоволення вимог зацікавлених сторін тощо.
Детальна програма курсу:
1 день
Блок 1.Фінансова структура та основні положення для успішної побудови фінансового менеджменту.
1. Основні норми, що регулюють побудову фінансового обліку неприбуткових організацій.
- Законодавчі відмінності роботи громадської організації та благодійної організації.
- Роль статутних документів у побудові організаційної структури, систем підзвітності та ефективного функціонування фінансового менеджменту в неприбутковій організації.
- Орган управління і виконавчий, відмінності та функціональні навантаження.
2. Стратегічне планування, як основа для системи фінансового менеджменту та систем бюджетування.
3. Фінансова структура неприбуткової організації.
- Компетенції фінансового менеджера та головного бухгалтера.
- Внутрішня фінансова документація неприбуткової організації.
- Структура фінансового управління.
- Системи фінансового документообігу організації.
4. Положення по фінансовому менеджменту, основні розділи і правила.
Блок 2. Бухгалтерські технології та облікові політики.
- Підготовка та розробка української платформи бухгалтерського обліку та його регуляційних норм.
- Елементи облікової політики та моделювання обліку основних засобів, МНМА, нематеріальних активів, запасів.
- Відображення вимог іноземних донорів в обліковій політиці некомерційних організацій.
- Методологія та критерії визнання доходів і витрат.
- Особливості обліку отримання гуманітарної, благодійної допомоги, грантів, а також їх передачі одержувачам.
- Облік курсових різниць.
- Облік дебіторської та кредиторської заборгованості.
- Облік доходів майбутніх періодів.
- Облік власного внеску.
- Облік операцій субгрантингу.
- Облік операцій господарської діяльності.
- Класифікація витрат та звіряння з фінансовою звітністю.
- Фінансові результати діяльності.
2 день
Блок 1. Податки і податкова стратегія.
- Норми, зміни і доповнення, внесені Податковим Кодексом в закони, його регулююча діяльність і статус неприбуткових організацій.
- Критерії визначення статусу «Неприбуткової організації» за Кодексом.
- Класифікація доходів неприбуткової організації, не підлягають обкладенню податком на прибуток.
- Оподаткування виплат спонсорами і донорами неприбуткової організації.
- Формування податкової звітності неприбуткової організації на підставі даних бухгалтерського обліку, касовим методом чи методом нарахування.
- Відображення у звітності операцій, що підлягають оподаткуванню і, тих операцій, які не підлягають оподаткуванню.
- Оподаткування операцій з продажу основних засобів та відображення їх у звітності.
- Оподаткування операцій з безоплатного надання допомоги.
- Рекламні та представницькі витрати неприбуткової організації.
- Облік доходів і витрат неприбуткової організації, що беруть участь в операціях оподатковуваних ПДВ.
- Статутна та нестатутна діяльність, податкові вимоги та нюанси.
- Господарська діяльність, коли ми не платимо податок на прибуток.
Блок 2.Фінансове звітування донорам та аудиторські перевірки.
1. Види фінансових звітів в НПО.
- Особливості бухгалтерського обліку та звітності для некомерційних організацій, методи контролю та правила складання.
- Звіт про рух грошових коштів, як інструмент управління грошовими коштами організації.
- Податкова звітність.
- Правила звітування по власному внеску.
- Правила звітування субгарантерів.
2. Фінансове звітування донорам:
- Які методи перерахунку валют можуть бути?
- Що робити, якщо бюджет в одній валюті, фінансування надійшло в іншій, а витрати в гривнях?
- Як правильно врахувати та перевірити всі витрати?
- Які витрати, краще узгодити попередньо з Донором?
- Як проводити звірку з Донором?
- Фінансове закриття проекту.
3. Аудиторські перевірки: правила, процедури та основні вимоги міжнародних донорських Організацій.
- Аудиторські перевірки – які бувають та що перевіряють.
- Види аудиторських звітів.
- Як вірно поставити завдання аудитору, щоб дві сторони його розуміли однаково.
- Права та обовязки у аудитора.
- Права та обовязки Замовника аудиту.
- Які документи потрібно підготувати для перевірки.
Тренерка: Шкурка Лариса – Директорка Аудиторської компанії Compass Group, аудиторка, консультантка з фінансового менеджменту та організаційного розвитку.