Класична академічна освіта часто користується методами, які були дуже ефективними та потрібними кілька століть назад.
Що це за методи, модель, підхід?
Достатньо згадати наші шкільні чи вузівські роки: більшість часу ця модель полягає в тому, що вчитель/лектор розказує нам тему та “вчить” нас знанням, різноманітним фактам, подіям, формулам, правилам. Безумовно, це потрібно і важливо.
Але є й інші моделі/підходи, і є гіпотеза, що зараз вони більш важливі та актуальніші для нашого 21 століття.
Нові підході засновані на розумінні того, що найважливішим у вихованні та освіті має бути сприяння гармонійному і цілісному розвитку особистості. На розвитку ключових якостей характеру, що дозволятимуть бути більш впевненим та щасливим у житті. На підтримці (підсиленні, empowerment) сильних сторін, вмінні кооперувати та бути конструктивним і небайдужим у суспільстві. На розвитку нашої природної доброти, почуття власної гідності та визнання нашої унікальної творчої здатності зробити свій — неповторний вклад в життя. На супроводі індивідального дорослішання, з його неповторним темпом та стратегією, на чутливому прислуховуванні до прокладання власного шляху та стовідсотковому віднаходженні на практиці свого призначення.
Даний курс створений спеціального для тих, хто розділяє альтернативні підходи до навчання та готовий їх впроваджувати. Для тих, хто хотів би глибше попрактикувати їх на власному досвіді з різними колективами дітей та дорослих.
Перший етап курсу з підготовки ведучих для проведення інтерактивних семінарів полягає в проходженні наступних блоків:
1 блок, 19-20 січня (пт-сб) “Занурення в тему співчуття та взаємодопомоги. Також пропрацювання суміжних тем: толерантне спілкування, профілактика напружень/конфліктів, залежної поведінки, розвиток емоційного інтелекту, довіри та взаємопідтримки, практикування навичок я-повідомлення (ненасильницького спілкування). Головна ціль блоку: на власному досвіді пережити запропоновані теми та особливий підхід/стиль їх розкриття, та дізнатися про основні методологічні засади роботи з молоддю по розкриттю даних тем. Передбачається 90% інтерактив з рефлексією. Вправи та активності є конкретним зразком окремих навчальних блоків, які використовується для розкриття даних тем із дітьми та молоддю (12-19 років).
2 блок, 9-10 лютого (пт-сб) “Практика базових навичок фасилітації майстерень для підлітків та юнацтва, якості ведучого, позитивний зворотній зв’язок в команді ведучих. Мистецтво створення довірливої та розкриваючої атмосфери, запуску та спрямування групової динаміки.” Ціль: навчитися працювати як ефективна команда, давати і отримувати сердечний позитивний зв’язок, практикувати ціннісно-гуманістичний діалоговий підхід, розвинути впевненість, сміливість та гнучкість в собі, як ведучому (“фасилітатору”). Навчитися створювати творчу, співробітницьку та надихаючу атмосферу в колективі. 80% інтерактив.
3 блок, 2-3 березня (пт-сб): “Особливості прийняття співробітницьких рішень та делегування повноваження, ефективної спільнотворчості, роботи в парі/трійках. Розвиток чутливості до групового процесу та консенсусу. Трансформаційні та відновні практики. Вступ до інтегрального підходу в освіті.” Ціль: розширити методологічну базу альтернативних підходів в освіті, глибше зануритися в тему співробітництва та освіти через натхнення. Детальніше познайомитися із можливою подальшою практикою та видами співпраці із організаторами/ведучими курсу. 80% інтерактив.
Кожен блок триває два повні дні, з 10:00 до 18:00.
Даний курс є витоком активної діяльності ведучих та учасників попереднього фасилітаційного курсу “Співробітництво та освіта через натхнення”, тому рекомендуємо дізнатися про нього та про рекомендовану там до ознайомлення інформацію за цим посиланням.
Участь в кожному наступному блоці, що перераховані вище, можлива після успішного проходження попереднього блоку та окремого запрошення до подальшого навчання.
Другий етап курсу передбачатиме можливість практикувати отримані навички (пройти стажування), проходити додаткові спеціалізованіші навчання та долучитися до різних видів активностей.
Деякі теми, що за бажанням групи можуть розкриватися після першого етапу курсу:
- вміння розв’язувати складнощі/конфлікти, проблеми в стосунках: батьки/діти, адміністрація-підлеглі, батьки/вчителі/учні тощо;
– профілактика емоційної втоми, виснаження та вигорання для гуманітаріїв;
– сталий активізм та наснажуюче волонтерство (методи якіснішого планування та взаємопідтримки, сердечного відгуку);
– створення еволюційних команд та зелено-бірюзові практики (нова методологія функціонування команд/організацій/проектів, відштовхуючись від дослідників/практиків Ф.Лалу, К.Уілбера, Д.Бека та ін., та методології Dragon Dreaming).
Організатори курсу: Центр еволюції спільнот
Команда ведучих курсу: із досвідом практики та навчання інших в сферах фасилітації, діалогу, координації та розвитку спільнот, методів інтерактивної освіти для підлітків та молоді.
Місце проведення: Київ, 10 хв. від метро “Лівобережна” (детальніше буде повідомлено відібраним учасникам).
Організаційний внесок: 350 грн. за кожен дводенний блок. Це добровільний рекомендаційний внесок, який повертається за вашим бажанням після тренінгу, або сума якого може вибиратися вами в довільному обсязі.
Витрати на проїзд та проживання для учасників з інших міст не покриваються.
Для реєстрації: заповніть будь ласка наступну анкету за цим посиланням до 14.01.2018 (включно). Підтвердження про вашу участь/не участь та місце проведення надійде до 15.01.18 або швидше на вказану вами в реєстрації електронну пошту. Кількість місць обмежена (не більше 20 учасників).
Побажання чи запитання щодо змісту та процесу курсу, можна ставити ведучим за контактами: +38(097)0104922