Тренінг: «Адвокація як метод просування інтересів громадськості у  взаємодії з органами влади»

Початок: 07.07.2017
Закінчення: 09.07.2017
Адреса: Київ,
Місце: Уточнюється

Завершено

Тренінг
Тренінг: «Адвокація як метод просування інтересів громадськості у  взаємодії з органами влади»

Міжнародна організація «Інститут висвітлення війни та миру» (Institute for War and Peace Reporting) запрошує представників громадських організацій цільових регіонів (Київ, Львів, Одеса, Харків) подати заявку на участь у триденному тренінгу «Адвокація як метод просування інтересів громадськості у  взаємодії з органами влади», який відбудеться у Києві 7-9 липня 2017 року. Тренінг присвячений розробці та плануванню заходів адвокаційної кампанії для вирішення суспільно-політичної  проблеми, на яку спрямована адвокаційна кампанія.

Захід проходить в рамках проекту «Більше фактів для діалогу» (More Facts for Dialogue), який виконує Інститут висвітлення війни та миру (IWPR) в Україні за підтримки Міністерства закордонних справ Королівства Нідерландів, спрямованого на збільшення прозорості та підзвітності влади, боротьбу з корупцією, громадський контроль та моніторинг реформ за Угодою про асоціацію з ЄС, що мають регіональний вимір, через підтримку проектних ініціатив регіональних партнерств (кластерів) активістів і журналістів Києва, Львова, Одеси, Харкова й відповідних областей та розбудову їх спроможності (шляхом навчання, менторингу та юридичної підтримки).

Мета тренінгу – формування навичок у фахівців ОГС вступати у переговорний процес з органами влади, ініціювати та обґрунтовувати власні проекти рішень, схиляючи останні ухвалювати свої рішення на користь інтересів громадськості. Під час тренінгу, що відбуватиметься у форматі «ділової гри» та обговорення художнього фільму, присвяченого проведенню адвокаційної кампанії, його учасники отримають знання та сформують навички щодо:

  1. Залучення стейкголдерів (заінтересованих сторін) до адвокаційної кампанії;
  2. Визначення участі стейкголдерів у процесі розробки, підготовки та ухвалення рішень у сфері місцевої політики;
  3. Аналізу мотивації стейкголдерів;
  4. Принципів обґрунтування доцільності рішень у сфері державної (регіональної, місцевої) політики;
  5. Впливу на пріоритети діяльності органів влади (встановлення їхнього «порядку денного»);
  6. Планування та організації проведення адвокаційних заходів;
  7. Комунікативного супроводу адвокаційної кампанії: планування інформаційних повідомлень та інструментів взаємодії із ЗМІ.

Тренінг проводить Роман Кобець, кандидат філософських наук, директор Європейського інформаційно-аналітичного центру при Верховній Раді України, керівник Експертної групи з посилення урядової спроможності до аналізу державної політики, фахівець з аналізу та адвокатування державної політики, її комунікативного супроводу.

Програма тренінгу розрахована на представників неурядових організацій, неформалізованих груп громадських активістів, органів самоорганізації населення, ОСББ, профспілок, бізнес-асоціацій.

Зацікавлені особи мають заповнити заявку ТУТ до пятниці, 23 червня 2017 року включно.

Учасники тренінгу будуть відібрані на конкурсних засадах. Перевага буде надана в першу чергу представникам грантоотримувачів проекту, а потім іншим мотивованим учасникам з означених цільових регіонів. За наявності вільних місць учасники з інших регіонів також матимуть змогу потрапити на тренінг. Про результати відбору відібрані учасники тренінгу дізнаються не пізніше 30 червня.

Запитання просимо надсилати на адресу [email protected]. Якщо ви не знайдете посилання на онлайн бланк заявки безпосередньо при цьому анонсі, надішліть запит на цю електронну пошту.

 Про IWPR:

IWPR – це відзначена нагородами некомерційна організація, що займається питаннями ЗМІ та прав людини. На даний момент вона представлена майже в трьох десятках країн у всьому світі і дає право голосу тим, хто втягнений в конфлікт, знаходиться в умовах кризи та змін. IWPR допомагає людям у найскладніших умовах отримувати доступ до інформації, необхідної для позитивних зрушень у їхньому житті – вимагати від уряду підзвітності, конструктивних рішень, зміцнення громадянського суспільства та захисту прав людини. IWPR формує навички та здібності місцевих журналістів, підтримує локальні ЗМІ, співпрацює із громадянським суспільством та урядами для того, щоб інформація мала якомога більший вплив.

Більше інформації про діяльність IWPR в Україні на Facebook IWPR Ukraine.

Про адвокацію:

Головною місією громадських організацій є обстоювання прав та інтересів своїх членів у стосунках з посадовцями органів влади. Однак, якщо, у випадку порушення прав, існують формальні механізми адміністративного і судового оскарження неправомірних дій тих осіб/організацій, що їх порушують, то у разі ігнорування інтересів – ситуація значно складніше. Невраховування інтересів при ухваленні рішень не є, за своєю природою, правопорушенням, адже, в більшості випадків, чинні регламенти та процедури діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування й не передбачають такого «врахування».

З огляду на це, виникає особлива потреба у формуванні навичок громадських організацій вступати у переговорний процес з органами влади, ініціювати та обґрунтовувати власні проекти рішень, врешті-решт схиляючи останні ухвалювати свої рішення на користь інтересів членів відповідної громадської організації. Необхідна для цього «спроможність до адвокації» перебуває нині в зародковому стані у середовищі інституцій третього сектору в Україні. Цим і пояснюється їх низька впливовість у визначенні змісту державної/регіональної/місцевої політики та незначна популярність громадських організацій серед широкого суспільного загалу.

Адвокаційна кампанія, що загалом передбачає трансформацію енергії протесту та невдоволення у конкретні змістовні та раціонально обґрунтовані вимоги стосовно дій органів влади, є надзвичайно непростим та багатоаспектним явищем, яке має соціально-психологічну, аналітичну, комунікаційну, правову та медійну складові. Тому не можливо очікувати самостійного та стихійного формування відповідних навичок у представників третього сектору, які, у кращому випадку, вдаються до інтуїтивного пошуку одноразових, яскравих, креативних ходів, які, в свою чергу, без належної системної роботи лише на незначний час привертають медійну увагу до проблеми та є явно недостатніми для системного вирішення проблеми.

Роман Кобець