Сучасний Інтернет надав нові можливості для розвитку нових форм журналістики в усьому світі, в тому числі і в Україні. І однією з таких форм є Hyperlocal community news. Дана форма журналістики вже позитивно зарекомендувала себе в Європі, Америці і розвивається в Україні.
Гіперлокальна ком’юніті журналістика – або hyperlocal journalism як іноді її називають – зазвичай представляє з себе висвітлення новин невеликих громад: міста, села, району, локальної громади. Дуже часто цей процес сильно локалізований і обмежений освітленням місцевих заходів, подій, зустрічей в новинах. Продукування новинного контенто зазвичай в таких типах медіа виступає саме ком’юніті, жителі того ж міста, села, району тощо.
Ми раді оголосити початок прийому заявок на участь у II Школі створення гіперлокальних ком’юніті медіа в Україні, що проводитиметься Фондом “Об’єднання” у 2016 році в рамках проекту “Сприяння розвитку громадянської журналістики в областях України” за фінансової підтримки Національного Фонду Підтримки Демократії (NED).
Під час Школи учасники отримають практичні навички та знання в таких темах:
- Свтореня гіперлокального медіа з нуля – побудова стратегії, початок роботи
- Шляхи монетизації локального медіа – з яких джерел можна отримувати фінансову підтримку на діяльність медіа
- Контенто-утворення самим ком’юніті – як залучати локальні громади до участі у створенні новин та підтримки діяльності гіперлокального медіа
- Пошук, обробка та публікація новин – якщо ви не є журналістом, то ви отримаєте всі необхідні знання про те, як та про що писати
- Побудова YouTube та Web-ресурсів – використовуючи рекомендації YouTube Creator Academy, ви зможете запустити YouTube-канал та побудувати правильну взаємодію із своїми глядачами. Крім того, використовуючи Open source технології, ви зможете розробити та запустити веб-сайти для своїх ком’юніті медіа в Інтернеті.
- Робота із фото, відео матеріалами – професіонали поділяться своїм досвідом щодо фото-кореспонденції.
- Та багато іншого – це використання OpenData та візуалізація даних, побудова кроспостингу, основи емейл-маркетингу тощо.
Школа складатиметься з:
- тренінг 24-26 березня у м. Херсоні
- тренінг 21-23 квітня у м. Херсоні
- чотирьох вебінарів
- онлайн інтерв’ю із медіа-експертами з Європи, США та України
- конференції випускників Першої та Другої Школи для обміну досвідом
Школа розрахована на:
- блогерів, активних громадян, представників неурядових організацій, ініціативних груп, вищих навчальних закладів з усієї України, які хочуть створити власні незалежні гіперлокальні медіа у своїх громадах та розвивати свої ком’юніті.
Умови участі у Школі:
- пройти відбірковий тур, заповнивши анкету до 29 лютого включно: fdun.tk/h-school
- з 1 по 6 березня будуть відомі результати відбору
- відібрані учасники зобов’язані пройти участь в усіх запланованих заходах Школи
- відбір проводитиметься на конкурсних засадах, і найголовнішим критерієм є готовність запустити та розвивати гіперлокал медіа у своїй громаді
- організатори Школи (тобто, Фонд “Об’єднання”) покривають всі витрати на проживання, харчування учасників та відшкодовують 50% транспортних витрат (білети на автобус, поїздом класу плацкарт, купе)
Додаткова інформація:
- випускники Першої та Другої Шкіл створення гіперлокальних медіа, що створили (або створять) свої ком’юніті медіа, та підтримують їх роботу, матимуть можливість отримати невелику фінансову підтримку з боку Фонду “Об’єднання” на придбання необхідного технічного устаткування або покриття поточної діяльності медіа. Більш детальна інформація – для учасників Школи.
Тренери Школи 2016:
- Головченко В’ячеслав – засновник і Голова Піклувальної Ради Миколаївського Коледжу преси та телебачення. Незалежний журналіст, видавець Інтернет-сайту “Губернський тиждень”.
- Кузнєцова Тетяна – декан факультету журналістики Національного університету «Одеська юридична академія», доктор наук із соціальних комунікацій, професор.
- Корняков Олександр – фотожурналіст, має багаторічний досвід роботи в напрямку фоторепортажу, учасник багатьох міжнародних конкурсів та виставок, його роботи замовляють Укрінформ, Уніан, День, Голос України та локальні медіа видання.
- Антощук Юрій – голова Фонду “Об’єднання”, експерт-консультант з впровадження інформаційно-комунікаційних Інтернет технологій у діяльність органів влади, бізнесу та NGO.
Школа створення гіперлокальних ком’юніті медіа 2015
У 2015 році ми вже провели Першу Школу створення гіперлокальних ком’юніті медіа для Одеської, Миколаївської, Херсонської та Запорізької областей за фінансової підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні, в рамках якої учасниками було розроблено 10 локальних Інтернет ресурсів в своїх громадах (деякі ресурси: Скадовськ говорить, Південна ініціатива, Твій депутат…).
Отримавши заявок на участь в Першій Школі в 5 разів більше, ніж ми могли прийняти, ми ще раз утвердилися в розумінні важливості розвитку незалежних малих медіа груп в локальних спільнотах. У зв’язку з цим, в 2016 році ми продовжуємо цей навчальний курс, і розширюємо його на всю Україну. Минулого року ми також запустили онлайн курс по створенню гіперлокал медіа, аби надати можливість всім бажаючим отримати базові знання у цій сфері. Ми також опублікували більше десятка інтерв’ю з головними редакторами та засновниками ком’юніті медіа з Європи та США, в яких вони діляться своїм досвідом запуску своїх медіа.